byggtråd trolling utrusning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

byggtråd trolling utrusning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Funkar bättre nu. Det kan ha varit min lina som var kass...
    Gör du "räckfästen" för djupriggar?

Kommentera

Ursprungligen postat av Team flatline Visa inlägg
      jo det är kul med lite egna ideér och när man har så pass mkt hjälp på elekronik sidan så tycker jag att det är roligt och eget!! men helt klart är ju att grejerna måste tåla alla slags väder och vind!!

TAM TAM tack för inbjudan på matreal det kan alltid behövas något speciellt!! hör av mig om jag behöver något!!

har inte ricktigt bestämmt mig i frågan om jag ska ha linhjulen på masten eller på taket?? har inte någon erfarenhet att att ha dom på taket men har sett andra som har det och det ser intressant ut!! men jag vill ju ha allt portabelt!! det ska gå att ta bort lätt om man känner för att åka ut och bada med ungarna eller nått.
      jag har tagit fram en mast i aluminium rör med rostfri överliggare och rostfria taljor! men frågan blir ju hur lihjulen ska sitta!
      På en tidigare HT båt jag hade byggde jag ett "takräck" detta innehöll allt linspolar samt alla spöhållare (ställbara) för planerfiske samt förvaringshållare tot tio hållare, fästes med två korsmuttrar till taket vid icke trolling samt finåka lämnades detta hemma helt enkelt då gick det inte att se att det var en trolling båt alls.
      Har nån bild om du är intresserad funkade skitbra faktiskt.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

vettigt

det där ser vettigt ut ! och jag ska få hjälp med det elektriska utav en firma som kommer att bygga styrning för linhjulen och djupriggen! så allt ska underlättas ordentligt!! när jag är klar kan man nästan sitta kvar på land *skämt* nej men man vill ju kunna köra fullriggat och vara ensam i båten!

Kommentera

Hmmm. förstår inte riktigt vad du menar med styrning av det elektriska?
          Det enda du behöver göra är att korskoppla en vanlig tvåpolig tre läges brytare, mittenläge avstängt fram och back åt respektive håll på brytaren, känner du dej osäker så kan jag nog förklara närmare.
          Dessutom bör du vara säker på att motorn gillar att polvändas, kanske inte alla som gör det, här vet jag dock inte närmare
          Vet inte hur stor erfarenhet du har av att bygga och använda trolling grejor, det ligger en hel del trial and error innan det börjar funka någorlunda speciellt om du börjar från början.
          Kan ordna Big jon och Invader delar bägge fabrikaten har användbara grejor som underlättar

Kommentera

Här har du bild på Big jons korskoppling till alla deras grejor både riggar och planer motorer, de flesta andra som inte använder impulsstyrning och reläer kör så här.
            Vissa Dyrare Cannon har impulsgrejor betydligt mer invecklat kräver kretskort och mycket kunnande om man ska mecka själv, inte värt besväret enklare och billigare att köpa färdiga grejor om man vill ha sådant..
            (Haha bilden var inte lätt första gången i Paint med laptop och touchpad, blir lite skakigt!!)
            Bifogade filer
            Senast ändrad av TAMTAM; 2009-04-12, 09:33.

Kommentera

Blev inget bra vill du ha mer förstorad bild skicka PM så mejlar jag istället.
              Det mesta elektro mekaniskt funkar så här, Cannon har mer avancerade grejor i de större riggarna men mej veterligt är de de enda. lycka till
              Senast ändrad av TAMTAM; 2009-04-12, 10:44.

Kommentera

ok

ja jag har inte några problem med det elekriska men jag vill göra det lite mer avancerat ! så jag ska ha en meter räknare på varje hjul och en manöver panel till det!! allt för att kunna köra den ifrån förar plats och ha kontrollen över båten (underlättar även vid trolling när man är själv i båten!

Kommentera

updaterat

har nu lagt upp bilder på hemsidan på planerboard fästet (ej klart men ena sidan nästan klart!)

Kommentera

hmmm

fortsatte idag att fräsa ur andra sidan på planerboard fästet bilder kommer innom kort på hemsidan! blir ricktigt bra ! trodde det skulle bli lite tungt men det vart ganska lätt!! heheheheeh

ska snart skicka in lådan med aluminium grejer till eloxering!!

Kommentera

bilder

nu ligger det bilder på planerboard el-rullarna klara på hemsidan så nu ska dom skickas till elektronik killen som ska installera mätsystemet och styrpanelen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      636 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X