Dipsy Divers - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dipsy Divers

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dipsy Divers

Tjena!
    Ni som kör med dipsy diver efter sommargösen,hur långt efter sätter ni wobblern,vad gäller,räcker de med ståltafs på 60-70cm?
    Är ny på området paravaner så tips o trix mottages.

Tjenna.

När du fiskar med en dipsy så skall du tänka på 1 enda sak. Det är att linan mellan bete och dipsyn inte är längre än spöt pga att du kommer få problem med att håva fisken eller få in den i båten då linan blir för lång.
    Jag brukar köra en spölängd 0,43 FC när jag fiskar gös det räcker gott och väl som tafs!

Kommentera

Ursprungligen postat av Trolling master Visa inlägg
      Tjenna.

När du fiskar med en dipsy så skall du tänka på 1 enda sak. Det är att linan mellan bete och dipsyn inte är längre än spöt pga att du kommer få problem med att håva fisken eller få in den i båten då linan blir för lång.
      Jag brukar köra en spölängd 0,43 FC när jag fiskar gös det räcker gott och väl som tafs!
      Och skulle du ändå av någon anledning vilja ha längre avstånd så kör du slide-diver istället.

Kommentera

Om du ska trolla gös skulle jag inte rekomendera dipsy divers, passar bättre för större djup vid exv. laxtrolling.
        Vid göstrolling använder jag själv olika vikter på päronbly fäst med en gummisnodd i linan. Räcker gott och väl för det djup som iallafall jag fiskar gös på. Päronbly i kombination med sidoparavaner som exv. yellowbird eller en planerboard med mast blir ännu bättre då du får ut fler beten i sidled!

Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
        5 svar
        636 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RK99
        av RK99

Arbetar...
        X