akta er för näten till våren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

akta er för näten till våren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Dalton Visa inlägg
    Hemskt va du tog illa upp Malte är det för att du måste klia ryggen på yrkesfiskarna för att få nån fisk att sälja eller är det inte du som driver Maltes Fisk i Sjötorp
    Nåå, Malte!

När man googlar så finner man, allt på nätet är ju inte till ens fördel!

Kommentera

en annan stilla undran är ju om man inte fiskar över huvud taget, varför är man med i ett fiskeforum?
      ja jag vet att det inte är förbjudet.

-=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ursprungligen postat av nimo Visa inlägg
        haha ja varse god och polis anmäll mig ogud vad rädd jag blir .
        texten är tagen från björn blomqvist hemsida så du får väl fråga han var fått uppgifterna i från jag bara förmedlade dom hit till fiskesnack . jag har goda kontakter här med yrkesfiskare fisketillsyningsmän och kustbevakningen och dom har sakt samma om dom näten som ligger eller låg vid brommö nv
        du ska inte tro att jag blir det minsta rädd för dig . vad menar du till vår justisiekanlser skulle tro att du är medlem i vänerns husbehovfiskare eller vad ni nu kallar er eftersom du inte är yrkesfiskare själv . javist det finns trollingfiskare som sköter sig dåligt på sjön så även yrkesfiskare och dom som är medlemmar i husbehovsfiskeföreningen .
        Hur tänker man ? först publicera en täxt som sin egen, när det sedan visar sig vara helt falska uppgifter, så säger man att texten är stulen man att texten är stulen,
        Texten var publicerad på björn blomkvist hemsida det är rätt, han har nu troligtvis insett att hans fantasier var felaktiga och av den orsaken tagit bort den.
        Om du inte ber nämnda fiskare här om ursäkt så tycker jag att du är väldig feg.
        Du skall inte skratta åt en polisanmälan, tryckfrihetsbrott ger mycket stränga straff, speciellt i samband med förtal, skratta bäst som skrattar sist !

Kommentera

Ovanligt att 3:e part blir upprörd och anmäler. Du mps har absolut ingenting med saken att göra. Förstår inte varför du är här och skriver ö.h.t.

Du påminner väldigt mycket i din ton om en inavlad yrkesfiskare vid Vänerns strand. Tyvärr har man varit i kontakt med allt för många av dessa banjospelare för att glömma tonen de har när man pratar med dem, även om man har för avsikt att vara trevlig själv och ha en givande diskussion. Finns givetvis trevliga yrkesfiskare vid Vänern. Men de ser inte lätt på konkurrens från en trollingbåt, den saken är klar som korvspad och då blir det ofta sådana reaktioner som du visar upp här mps.

Må du ha en god rättegång som inte kostar dig allt för mkt. Det man stilla undrar är vad du får för det...

Kommentera

Sluta tjafsa nu pojkar!

Det är iofs underhållande läsning men det finns väl ändå bättre saker att hålla på med än att hota varandra och tjata om polisanmälan!

Ni kanske kunde åkt ut tillsammans och kollat eller snackat med den som första skrev om detta problem?
            Släpp prestigen nu innan det blir pinsamt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Von__H Visa inlägg
              Sluta tjafsa nu pojkar!

Det är iofs underhållande läsning men det finns väl ändå bättre saker att hålla på med än att hota varandra och tjata om polisanmälan!

Ni kanske kunde åkt ut tillsammans och kollat eller snackat med den som första skrev om detta problem?
              Jag håller med dig helt o fullt, det enda jag fodrar är att han ber dessa berörda person om ursäkt,

Kommentera

Ursprungligen postat av mps Visa inlägg
                Jag håller med dig helt o fullt, det enda jag fodrar är att han ber dessa berörda person om ursäkt,
                Malte, man blir ändå lite nyfiken varför någon som inte är involverad i vare sig yrkes- eller trollingfisket orkar lägga tid & energi på denna fråga för någon annan persons räkning?
                /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av mps Visa inlägg
                  Texten var publicerad på björn blomkvist hemsida det är rätt, han har nu troligtvis insett att hans fantasier var felaktiga och av den orsaken tagit bort den.
                  Det har inte slagit dej att den sidan har en rullande påfyllning av nya nyheter och att den nedersta nyheten försvinner varje gång man lägger in en ny överst? Hade det varit så att han hade tagit bort nyheten manuellt hade ju nyheter från dagarna före den nyheten ifråga funnits kvar! Förmodligen finns de i nyhetsarkivet nu..
                  Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Ursprungligen postat av Von__H Visa inlägg
                    Sluta tjafsa nu pojkar!

Fast de kunde ju inte åka ut och kolla näten, det var ju is i hamnen...?
                    /Magic

Kommentera

Hej alla fiskare . har fått lite nytt info om att det inte var 4 st yrkesfiskare utan
                      2 st som hadde nät ute vid det tillfället . så jag kan be om ursäkt för dom andra två .
                      men faktum kvarstår att det fryser in massa nät nästan varje vinter för trollingfiskare kör ju fast ofta i "spöknät" . och så tagga ner lite nu Malte jag ha fått en del info om dig så man ska inte kasta sten i glashus . men inget kommer att skrivas här . jag har info vem som sakt att det låg massa nät där vid brommö nv. och vilka yrkesfiskare som är drabade men inga namn kommer att komma från mig . du malte säger att ingen har haft nät ute vid det tillfället och hur vet du det till 100 % dom kan ju jugit för dig

MVH NIMO

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      648 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X