Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Har inget emot Scotty bara tycker att Cannons större riggar är vassare, om jag minns rätt är du av samma åsikt!
    Plockade oxå upp riggwire av samma fabrikat till bra pris funkar fint på Cannon mvh
    Hej TamTam; Har du ingen nytagen bild på dig själv att lägga ut här på FiskeSnack? Jag vill gärna ha något att skrämma barnbarnsbarnen med så här i midsommartid
    Trevlig midsommar!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej TamTam; Har du ingen nytagen bild på dig själv att lägga ut här på FiskeSnack? Jag vill gärna ha något att skrämma barnbarnsbarnen med så här i midsommartid
      Trevlig midsommar!
      Old Firehand
      Nej tyvärr skulle tro det räcker med dej för denna uppgiften din gamla döskalle! mvh och trevlig midsommar till dej också!
      Trumman.com där dina pengar räcker minst!
      PS lämna mej ifred för personliga angrepp vi diskuterar inget mer du och jag, vi lever i en fri värld där var och en handlar där han vill det har du inte ett skit med att göra upplysningsvis.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Lite off topic kanske menmen....

Hallo, ingen som hört om några trollingrapporter från blekinge? Eller är laxen redan förbi här nere?

Vh Patrik

Kommentera

• Halloj,
          Precis hemkommen efter halvdag på sjön syd Ka (fiskade mestadels mellan Angöringen och bort mot Utklippan). Otroligt mkt betesfisk i stort sett över hela området jag körde, men inte ett påslag...
          Laxen finns där ute med all säkerhet, problemet här nere är ju bara att det är så otroligt få som fiskar, svårt att hitta fisken!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team T.U.R. Visa inlägg
            Halloj,
            Precis hemkommen efter halvdag på sjön syd Ka (fiskade mestadels mellan Angöringen och bort mot Utklippan). Otroligt mkt betesfisk i stort sett över hela området jag körde, men inte ett påslag...
            Laxen finns där ute med all säkerhet, problemet här nere är ju bara att det är så otroligt få som fiskar, svårt att hitta fisken!
            Hej Team T.U.R.; Nu kommer sommarvärmen i en rasande fart! Snabbt stigande vattentemperatur pressar ner både Lax och Öring i djupare och kallare vatten. Om du ser mycket betesfisk i stora, sammanpressade sjok eller täta stim på ett visst djup kan det betyda att Laxen inte jagar i området. Hittar du stim i form av "julgranar, glesa staplar och mindre bollar" tyder detta på att laxen jagar eller har jagat i området och spritt stimmen.

Skulle jag vara ute de kommande veckorna för att försöka locka Lax till hugg försökte jag nog fånga Laxen nattetid i samband med att strömming och annan bytesfisk stiger närmare ytan. Nu de närmaste veckorna blir det inte riktigt mörkt nattetid. Därför kan laxtrolling ljusa sommarnätter ge riktigt bra resultat.
            Go for the Big Salmons!
            Old Firehand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team T.U.R. Visa inlägg
              Halloj,
              Jag ska ut imorgon funderar på att testa mellan Utklippan och Klippbanken och se vad det kan ge. Som du skriver så är det ju inte lätt att hitta fisken den här årstiden med dom få båtarna som fiskar.

Ska bli kul att se om nya Depth Raidern kan ge någon viktig info om temp och strömmar.
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Jaha då var det dags att rapportera dagens fiske, eller inte... bommade igen... massor av bete, fint väder, god mat och allt annat som det ska vara men bara ett påslag där fisken tyvärr inte fastnade...

Jag tror dock att en annan blekingetrollare ska göra en liten liten rapport här!
                http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• ja upp med lite rapporter ,alltid roligt att höra om ni får någon fisk här nere

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                    Jag tror dock att en annan blekingetrollare ska göra en liten liten rapport här!
                    Okej då, kan väl bidra med en liten rapport från dagens fiske vid Knixet; en vandrare på åtta kilo i båten, och en bommad strax efter. Inte mycket till språngskikt i vattnet ännu, så sommarlaxen dröjer nog ett litet tag till..

Kommentera

• Snickrade en liten 2009-film! Enjoy!!

Draellvete.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      426 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X