Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kan säga så här Piggen samma dag hade vi åtta hugg vilket jag definitivt aldrig varit med om förut vid Landsort!
    Fick ett par fina dagen efter också sen dog det nästan tappade en mindre bara medans båtar runt oss hade fantastiskt fiske något otroligt faktiskt sex landade bla av en båt och vi fick inte ett hugg........ ett märkligt fiske detta.
    Dock håll i spöna vid Understen framöver massiva flak är på väg norrut inget snack om den saken lycka till.
    Hmmm blir nog en resa till Grisslehamn snart ni lär få bra fiske den saken är klar!
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Kan säga så här Piggen samma dag hade vi åtta hugg vilket jag definitivt aldrig varit med om förut vid Landsort!
      Fick ett par fina dagen efter också sen dog det nästan tappade en mindre bara medans båtar runt oss hade fantastiskt fiske något otroligt faktiskt sex landade bla av en båt och vi fick inte ett hugg........ ett märkligt fiske detta.
      Dock håll i spöna vid Understen framöver massiva flak är på väg norrut inget snack om den saken lycka till.
      Hmmm blir nog en resa till Grisslehamn snart ni lär få bra fiske den saken är klar!
      Hade Du 8st på samtidigt?!?!

Detta torde vara unikt isf, men även 8 på en dag är ju klart bra.

Planen är att åka ut på lördag, så skicka hit massa stora laxflak så vi får lite att göra häruppe

Kommentera

• Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Hade Du 8st på samtidigt?!?!

Detta torde vara unikt isf, men även 8 på en dag är ju klart bra.

Planen är att åka ut på lördag, så skicka hit massa stora laxflak så vi får lite att göra häruppe
        Du får läsa på bättre jag skrev åtta hugg under dagen!
        Åtta hugg samtidigt är hittills okänt men kommer kanske vid Understen om några dagar vem vet

Kommentera

Du får läsa på bättre jag skrev åtta hugg under dagen!
          Åtta hugg samtidigt är hittills okänt men kommer kanske vid Understen om några dagar vem vet
          Jo då fattade jag rätt iaf, men de killar jag skrev om hade 6 laxar på samtidigt och fick upp 3 st det tycker jag är jädrigt starkt

Kommentera

Kan säga så här Piggen samma dag hade vi åtta hugg vilket jag definitivt aldrig varit med om förut vid Landsort!
            Det låter som om ni har gott om näbbisar där uppe nu :_)
            Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
            http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

• Haha du ska veta vilket spöböj de ger värre än du kan ana! mvh
              Tång och skit överallt är det också ett jävla roddande i aktern!

Kommentera

Har varit fint fiske runt Landsort de senaste dagarna också, inte bara Singö producerar definitivt.
                Första bilden visar egen fångst en minnesvärd kväll med dubbelhugg TVÅ gånger på riggen samt planer fångad fisk.
                De senaste dagarna har detta varit vardagsmat vid Landsort tydligen, vår båt är ganska utfiskad i sammanhanget trots mycket tid..........
                De två andra bilderna visar glada duktiga laxar från Kalmar och Motala den största på 16.9 samt 8.2 sista bilden en 15.4 kg fisk de fick mindre också.......
                Första resan till Landsort för dem! De lär komma tillbaka!
                Dock vana trollare från Vättern och Simrishamn.
                Ja den på 15,48 kg (sista bilden) var fin att få, underbart! Fan vad glad jag var Var du på kajen med mig TAMTAM?
                MVH
                //Olof

Kommentera

• Haha jodå var tror du annars bilden kommer ifrån! den skäggiga gubben med båten längst in!
                  Ska ut senare idag när det jävla blåsandet lagt sej och testa lite nytänk, förhoppningsvis är laxen där........

Kommentera

• Jaså då har man sett den mytomspunna TAMTAM
                    Ja fan, bara vinden lägger sig är det nog läge.. Kör så det ryker!
                    //Olof

Kommentera

• Nav. Varning vid Understen!!!

Allmänn varning för bottenfast lina att köra fast i!!

Vill skicka ut en repetion på den varning jag gjorde via VHF.en i lördags ang den markeringsdunk och tillhörande lina som vi körde fast i och fick problem, det är en vanlig 5l dunk som sitter fäst med en blå plastlina i något på botten som inte går att rubba.

Vi hade tur och körde bara fast en sked som vi blev av med men det kunde lika gärna varit en riggvajer och då hade det blivit knepigare och dyrare.

Hann inte få en exakt kordinat på den men en bra hjälp är att dra en linje från nordspetsen på Understen och mot södra pricken vid Nyberget, ganska precis mitt i leden, den syns när man kommer nära men inte på håll!!

KBV är informerade och var där i lördags och försökte bärga den men utan framgång, de ska återkomma med en undervattenskamera för att ta reda på vad som sitter i andra änden, så låt den vara kvar så De kan kolla upp detta framöver!!

Men se upp extra noga när Ni kör i det området!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      643 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X