Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• JP, ny båt, nya rutiner.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Om man kollar på sjökortet och vet hur snabbt sin båt går så vet man ju på ett ungefär när man är i land..... men men...

Nu är jag iaf grymt laddad efter att ha fått positiva rapporter från karlskrona... Fre-sön blir det fiske!
      Senast ändrad av JohanP; 2009-05-03, 14:18.

Kommentera

• Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
        Om man kollar på sjökortet och vet hur snabbt sin båt går så vet man ju på ett ungefär när man är i land..... men men...

Nu är jag iaf grymt laddad efter att ha fått positiva rapporter från karlskrona... Fre-sön blir det fiske!
        Japp, men fisken som sitter på kroken skiter nog i både sjökort och hur snabbt båten går. Ibland måste man gambla lite.
        sigpic

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          La ett kvälls och förmiddagspass vid Landsort inte en (trolling) båt i sikte ej heller några hugg eller fångad fisk dessvärre, dock provade mycket nytt och är supernöjd med båten funkade klockrent så nu är de välkomna.
          Allessandro, för att förekomma, vattentempen i öppen sjö varierade från 5,9-6,7 gr mvh
          då var det tyst och skönt på vhf:n i alla fall! kul att du la ett pass och testade, ska försöka jag med så fort jag har tid...

Kommentera

• Laa***

Grattis Magic

Ser ut att bli hett ut nu runt Blekinge
            www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

• Hej allihopa och tack för alla grattis!

Jag är just hemkommen från Bornholm och tänker krascha i soffan med en öl. Återkommer med rapport senare i veckan.
              /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                Hej allihopa och tack för alla grattis!

Jag är just hemkommen från Bornholm och tänker krascha i soffan med en öl. Återkommer med rapport senare i veckan.
                Haha kan tänka mej den krashen blir trivsam en bira och en seger att suga på!!
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Hmmm Abelsson sopade gatan med alla första dagen för att sedan nolla resten av dagarna undrar vad som hände egentligen, att han och de närmaste kamraterna inte vinner är märkligt iaf.
                  De borde dela upp sådana tävlingar i proffs och amatör division för rättvisans skull, alla tävlingar i USA av samma typ är alltid upplagda på det viset.
                  I am with you.

/Kjelle
                  Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                  http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

• Tydligen har det åkt upp lax vid Åland enligt regals hemsida. Dom är tydligen med nere i Karlshamns tävlingen och har dragit en 18 pannors nu i veckan på "träning" utanför Karlshamn och startade med en på 14-15 pannor nu på första tävlingsdagen.
                    Resultat unde dom två första dagarna, en på 18 som topp första dan och en på 17 dag två.

45 startande i Simrishamn, tävlingen dock avblåst pga vädret till kl13.
                    Största på 10 nånting. 9 laxar invägda.
                    Senast ändrad av Alessandro; 2009-05-09, 14:45.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Någon som varit utanför Landsort eller Åland och testat under helgen?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      1 svar
                      286 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg hnkm
                      av hnkm

Arbetar...
                      X