Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bra att du vaknat

Jag ska ut en sväng på onsdag och titta till laxarna, riktigt sugen nu efter en lång kall vinter. Ska bli gott att höra riggvajrarnas sång igen

Torkade ur båten totalt idag för tredje gången men hittar fortfarande massa slipdamm
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Åland

Jag är inte från svenska sidan utan från Åland, är mest finska team som kommer utifrån till tävlingen +några svenska.

Årets anmälningar haglar in har jag hört, och det låter kul.

Ngt du undrar om Åland så kanske jag kan hjälpa till . Pma över dina frågor och undringar.

Angående båten , trailer och färjan får du säkert bra pris, hör med " Pingo" på Ålands turistföbund om info , anmälningar mm.

Vikingline fixar säkert bra pris åt dig, annars går det ju bra att köra över själv, om det är någorlund väder.

Perx

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
      Är det någon från den svenska sidan som kan berätta liteom det åländska fisket och träffen där?
      Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ingen här på formet som testat att trolla runt Gotland? Yrkesfisket tog ju rätt bra med lax runt där innan drivgarnsförbudet. Speciellt då på östsidan. Har länge velat testa vattnen men det saknas ju några spänn för att skaffa en ordentlig båt om man säger så

Kommentera

måla

bottenmåla i söndags
          Spöböj !!

Kommentera

Jag är laddad! Väntar bara på att få mina beten...

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx Visa inlägg
              Jag är inte från svenska sidan utan från Åland, är mest finska team som kommer utifrån till tävlingen +några svenska.

Årets anmälningar haglar in har jag hört, och det låter kul.

Ngt du undrar om Åland så kanske jag kan hjälpa till . Pma över dina frågor och undringar.

Angående båten , trailer och färjan får du säkert bra pris, hör med " Pingo" på Ålands turistföbund om info , anmälningar mm.

Vikingline fixar säkert bra pris åt dig, annars går det ju bra att köra över själv, om det är någorlund väder.

Perx
              Tack Perx, för ditt välkomnande svar. Beträffande Ålänningar är mina erfarenheter att det är ett trevligt och gemytligt folkslag med en lustig svenska och "uschlig" finska, något en som pratar båda flytande kan störa sig på. Själv tycker jag det är "gulligt"
              En annan sak är att väldigt få nog tvekar om fiskets kvalitéer på Åland. "Va sku man annars göra?"
              Det tredje är, är du beredd nu?
              Vill man se hur en hoper steniga öar ser ut från andra sidan om man bor i stockholms skärgård?
              Näe, inte nykter i alla fall
              Det hinner man med här hemma så det räcker.
              (Man slipper ju dessa gånger köra båten själv, så...)
              Jag har haft ett antal F1- och musikintresserade vänner på öarna och skulle gärna kombinera lite fiske med att träffa dem och snacka lite mera skit och med lite tur kanske få vinka till mumintrollet där borta nånstans...

Kommentera

Ursprungligen postat av Bandis Visa inlägg
                Ingen här på formet som testat att trolla runt Gotland? Yrkesfisket tog ju rätt bra med lax runt där innan drivgarnsförbudet. Speciellt då på östsidan. Har länge velat testa vattnen men det saknas ju några spänn för att skaffa en ordentlig båt om man säger så
                Men då är det ju slut med det bra fisket då?
                Får yrkesfisket nys om något bra så mjölkas det tills det inte är bra längre...

Kommentera

Åland

hallå igen

ok, haha, du har säkert rätt, och ålänningarna är ett trevligt folk, de flesta iaf.
                  Men vår röda granit ser trevligare ut än den grå på stockholmsidan, så lite skiljer skärgården sig åt..

Angående fiskets kvaliteer så har det varit sämre med lax några år , men som du vet så var laxen tillbaka med råge ifjol.
                  Inget kanonfiske i tävlingen, och kanske inte i år heller, det vet man aldrig.
                  Men tex. första veckan i Juni var det otroligt mycket lax i vattnen , för dem som bara var ut på en kvällstur så kunde de sluta med 5 laxar i båten + tappade fiskar.

Finska team som är här veckorna innnan ( nästan hela maj) tävlingen, får alltid bra med fisk, speciellt löjor/strömming i olika skallar är deras melodi, och det fungerar , år efter år....

Angående kvaliten på fisket efter lax så anser jag att det som bla är hög kvalite, är att du kör ut tex 10 min från Mariehamn, sedan är du mitt i "laxgrytan".
                  Nästan inga transportsträckor alls till fiskeplatserna. Vid oväder , väderomslag har du nära in till hamn eller söka skydd inomskärs.

Välkommen

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
                  Tack Perx, för ditt välkomnande svar. Beträffande Ålänningar är mina erfarenheter att det är ett trevligt och gemytligt folkslag med en lustig svenska och "uschlig" finska, något en som pratar båda flytande kan störa sig på. Själv tycker jag det är "gulligt"
                  En annan sak är att väldigt få nog tvekar om fiskets kvalitéer på Åland. "Va sku man annars göra?"
                  Det tredje är, är du beredd nu?
                  Vill man se hur en hoper steniga öar ser ut från andra sidan om man bor i stockholms skärgård?
                  Näe, inte nykter i alla fall
                  Det hinner man med här hemma så det räcker.
                  (Man slipper ju dessa gånger köra båten själv, så...)
                  Jag har haft ett antal F1- och musikintresserade vänner på öarna och skulle gärna kombinera lite fiske med att träffa dem och snacka lite mera skit och med lite tur kanske få vinka till mumintrollet där borta nånstans...
                  Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Bandis Visa inlägg
                    Du har PM, för er andra kolla på stockholmstrolling klubbs hemsida.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Årets första 20+ från Östersjön togs igår, mer info på http://teambluemagic.blogspot.com/
                      /Magic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      641 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X