Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Östersjötrolling 2009

Ja jag tänkte det var lika att dra igång den här viktiga tråden så fort som möjligt.

Ett danskt team som avslutade året rätt bra http://burger37.blogspot.com/

Såhär skrev Jan Svenstrup på sin blogg om ett annat danskt team: ja-ganske rigtig "Cille" båden forsatte i go' stil. De sluttet lige af med dobbel PR 12.2 til jakob12.5 til skipper. . . Fik jeg sagt skål. De gjorde det andre ikke har haft så stor succes med endnu-nemlig-Simris stil med dodger og den stive i 80 fod ! ! Ja du læste rigtig-mon en ny nød er knækket omkring Rügen fiskeriet . . .

Själv lär jag inte komma ut med egen båt förrens i mitten mars eller nåt men sen ska jag göra mitt bästa för att hålla tråden uppdaterad.

Ha nu ett riktigt gott trolling-år
    Senast ändrad av joj; 2009-01-01, 10:55.
    http://teamjoj.blogspot.com/

hej jojje.
    hadde turen att kunna åka till simmris i lö o sön.
    det blev 3 lax 5, 6, 7,5kg.
    en bra start tycker jag för första gången man fiskar lax i havet..
    hur mycket har du fixat o tricksat med båten nu då???
    f.kvick..

Kommentera

Ursprungligen postat av kvicken Visa inlägg
      hej jojje.
      hadde turen att kunna åka till simmris i lö o sön.
      det blev 3 lax 5, 6, 7,5kg.
      en bra start tycker jag för första gången man fiskar lax i havet..
      hur mycket har du fixat o tricksat med båten nu då???
      f.kvick..
      Det var ju bra resultat! Grattis!

Vet inte om jag visade dej förra vintern att det mesta i aktern bara var tillfälligt uppbyggt och allt det bygger jag nu upp med nya balkar helt i plast och nya skott som avslut på soffbitarna som är kvar. Kolla här: Flipperbygge

Kommentera

Handlar kanske mest laxtrolling här, men hur som helst - årets första östersjötur blev efter havsöring i Blekinge, kallt(1.5-2 grader) och skitigt vatten gjorde fisket lite halvsegt(om man jämför med det glada 90-talet) Men en grann blänkare på 4.5kg kom i båten, och två tappade fiskar..varav ena fisken va av lite bättre storlek.

Simris fiskade bra idag, kom upp en fin bit på 16.8 kg!

Kommentera

Som vanligt blir man avundsjuk när du rapporterar resultat Mattias!
          Du har inga problem med 300m gränsen eller tog de över grynnor i öppen sjö?
          Kul att veta
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

jojje.
            jo då. har varit inne på din sida o tittade på din renovering i går.
            sitter o surar över att det ska blåsa så.det är bra fiske fiske på vättern nu men för höga våger för att kunna fiska bra.
            ska söka laxen senare i vår i kalmar sund.vad tror du om det????

Kommentera

Sök den runt Ölands södra udde nog för grunt längre in de borde finnas där vid rätt branter lycka till
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Du har inga problem med 300m gränsen eller tog de över grynnor i öppen sjö?
                Vi fiskar över grynnor i öppen sjö, de ligger som mest ett par distans ut från land. Och om man vill köra närmre land så är det inga problem med 300m gränsen..

Kommentera

Vi var ute igår och fick ett trippelhugg och lyckades ta två av de tre fiskarna. en av de bättre dagarna på länge i Simris, hemsidan stämmer inte riktigt har för mej att alla båtarna fick fisk.
                  Men de vi fick var inte så stora en lax på 3 kg och en fin öring på 3,2 kg samt några fina torskar som var värda att ta med hem.
                  Tumlaren
                  trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av kvicken Visa inlägg
                    jojje.
                    jo då. har varit inne på din sida o tittade på din renovering i går.
                    sitter o surar över att det ska blåsa så.det är bra fiske fiske på vättern nu men för höga våger för att kunna fiska bra.
                    ska söka laxen senare i vår i kalmar sund.vad tror du om det????
                    Har ingen koll på fisket uppåt sundet men om du vill fiska vandringslax i vår så är det enklaste och närmaste utanför Karlskrona där hittar du vandringslaxen ett stenkast från Garpahamnen, eller kan jag ordna boende och hamnplats några dagar 10 nm från fisket

Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
                    Vi fiskar över grynnor i öppen sjö, de ligger som mest ett par distans ut från land. Och om man vill köra närmre land så är det inga problem med 300m gränsen..

Låter som ett kul fiske, ska testas i vår

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    1 svar
                    286 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg hnkm
                    av hnkm

Arbetar...
                    X