Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dom skall väl hålla till i norra skärgår´n om jag fattat rätt?
    Jo, dom behöver nog många fiskedagar för att kunna betala på dessa skutor.
    Förresten, laxen på 21 ifrån Karlshamn, finns det nån bild på den?
    Det är väl årets största?
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Var ute och hade årets premiär vid Öja och Karavanserna 10 h igår. Inte ett pet på grejerna förutom en spigg som hade spetsats på en av krokarna, (NK popcorn såklart ), Fast dimma och spegelvatten kanske inte är det bästa förutsättningarna. Lite obehagligt med dimman som kom ifrån ingen stans lite då och då och som försvann lika fort, som tur var så var jag inte i närheten av några farleder då. Såg två andra båtar.
      Lite kul med flyttfåglarna som kom och mellanlandade i båten med jämna mellanrum.

Fråga: Kan det vara ide att rigga om med några mindre skedar ifall laxen har gått över till spiggdiet? Eller tar de det som serveras så länge det ser ut som en betesfisk?

Kommentera

• Lax på 21 kg och 120 cm på Åland igår! Även en på 19,8 kg. Flera mellan 15-18 kg. Många under 10 kg. Citat från vetouistelu.fi:
        Nimettömältä 13,5 ja 7 kg tuplatärpistä. Tunti hiljaista ja 9,5 kg. Kello on 11:00, kohta lähdetään kotiin. -Ismo-
        Översatt: Dubbelhugg 13,5 och 7 kg. En timme senare lax 9,5 kg. Klockan är 11, nu åker vi hem.

Hehe.... Skönt fiske här nu. Apropå Abelsson så anländer han hit idag. Låg mycket riktigt i Singö förut.
        Det tar 40 minuter från Singö till hot spotsen runt Åland. Och ibland går laxen närmare Åland än Singö. Nu vet jag inte hur fisket har varit där men här är det bra!
        Senast ändrad av Fiskarboden Ab; 2009-05-22, 10:16. Anledning: Glömde 19,8 kg
        Ålands bästa fiskebutik, helt enkelt!

Kommentera

• Ryktas om en 17 pannors lax på landsort. Laxlistan för 2009 är uppe på www.regalmarin.se
          Det var PLs båt Rospiggen såg, han har tokbommat i 4 dar på raken tydligen.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
            Ryktas om en 17 pannors lax på landsort. Laxlistan för 2009 är uppe på www.regalmarin.se
            Det var PLs båt Rospiggen såg, han har tokbommat i 4 dar på raken tydligen.
            På nåt sätt känns det lite skönt att även proffsen kör tomt emellanåt :-)

/Kjelle
            Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
            http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

• Var ute en sväng igår efter 40 min trolling löser yttersta paravanen ut.
              Tror först att det är en tångruska då det bara är tungt.
              Men ca 20 meter från båten får ruskan för sig att göra en rusning.
              10 - 15 min senare ligger en 7.5 kg lax i båten 88 cm lång 55 cm omkrets såg ut som en fotboll.
              Nu är årets nolla spräckt. så jäkla skönt.
              Kan bara tillägga att ambassadeur 7000 i syncro lc är grymt sköna att drilla med.

Kommentera

• 69 laxar på trollingträffen runt Åland, största på 17nånting.

Sen har det tydligen kommit en på 16nånting vid landsort igår.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                  69 laxar på trollingträffen runt Åland, största på 17nånting.

Sen har det tydligen kommit en på 16nånting vid landsort igår.
                  Jepp Niklas knäppte en +16 igår, och en något mindre också men den har jag inga uppgifter på.

Kommentera

• Fick en fisk på 6.2 i helgen vid Landsort på söndagen får vi ett rykande hugg på planern och när jag greppat spöt blir det tyst på klickern....
                    Tar en tupplur i ruffen för att sen börja kolla upp riggningen, vevar hem riggstackern och noterar att allt bakom utlösaren är borta förutom en liten knorr på linan... spöet löste inte ut alls!
                    Inte min helg direkt helvete också
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                      Fick en fisk på 6.2 i helgen vid Landsort på söndagen får vi ett rykande hugg på planern och när jag greppat spöt blir det tyst på klickern....
                      Tar en tupplur i ruffen för att sen börja kolla upp riggningen, vevar hem riggstackern och noterar att allt bakom utlösaren är borta förutom en liten knorr på linan... spöet löste inte ut alls!
                      Inte min helg direkt helvete också
                      Vilken lina och vilken utlösare? Scotty?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      419 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X