Östersjötrolling 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Gram Visa inlägg
    Imponerande fin fin rapport.

Ska ev ner till Hasslö till helgen om vindarna vill har du som är kung några råd till en nybörjare pm gärna
    Skitfiske på dig
    Roger

Min trollingpolare fiskade Hasslö i helgen, två laxar fick han i söndags 13,8kg och 16,9kg så ett stort grattis till Team Atomic trolling.

Ensam i båten utan autopilot lär han haft nog att göra.

Skeddragen köpte han av mig dagarna innan han åkte ner.

/Kjelle
    Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
    http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jonas 37
      Nån här som Har Understen i kalendern 6-7 juni?? Jag ska dit med min bror och hans 14-åriga son.Jag har köpt Ismo Magnum och NK Mag för 2500kr. Bara att konstatera att Västeråsare är vinnare hehe. Samma helg som Magic vann så var det ju en stor gäddtävling i Trosa som 2st Västeråsare.

Glöm bara inte bort skeddrag i storlek NK 28, dessa fiskar också mycket bra.
      Vissa dagar funkar dessa mycket bättre än MAG storlek.

/Kjelle
      Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
      http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
        Grattis med den fina placeringen Magic och till ett mycket fint reportage. Fint att Danskarna fick däng. Vi slog Tyskland i sista rundan i nationstävlingen och hamnade på plats nr 3.

Vårt fina resultat var oxå på ett söderut liggande område men jag vet inte om ni var runt området? Såg få båtar i området. Vi hade oxå dubbelhugg sista dagen. 5,1 och 10,7. En fin fisk som gick ut med ca 150m bak båten tappades p.g.a. en jäv...fiskebåt som kom från vänstre akterut och kapade linan. Lax och paravan inkl. 200m lina var plötsligt borta.................
        En annan stor lax hoppade sig lös (bak en ytparavan). Vi loosade minst 4 lax sista dagen. Hade vi fått två av dom i båten..............hade det blivit kamp, hehehe
        Men, men det var inte bara vi som tappade fisk hehe
        Bra jobbat, imponerande debut. Måste berott på alla tips du fick innan tävlingen.
        Vi hörde faktiskt lite norskt pladder på VHF:n, men då stängde vi genast av den.

Ursprungligen postat av Jonas 37
        Bara att konstatera att Västeråsare är vinnare hehe. Samma helg som Magic vann så var det ju en stor gäddtävling i Trosa som 2st Västeråsare.
        Precis, också har vi ju VSK i division 1 norra och Pandora.
        /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
          Bra jobbat, imponerande debut. Måste berott på alla tips du fick innan tävlingen.
          Vi hörde faktiskt lite norskt pladder på VHF:n, men då stängde vi genast av den.
          Tackar, och ja, tips är ovärderligt, hehehe
          Hade oxå stängt av VHF:n om jag varit i eran båt
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

• Var ute och tog denna idag, ska ut imorgon igen och försöka hitta en större.

Syd Hasslö typ.
            Bifogade filer
            http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Grattis Johan, vackert exemplar.
              Ok, skitt fiske
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                Var ute och tog denna idag, ska ut imorgon igen och försöka hitta en större.

Syd Hasslö typ.
                Grattis!

Tyvärr så fick min gast förhinder måste åka till kina i tjänsten så är det när man är konsult hee Men inge kul för moi
                www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                  Var ute och tog denna idag, ska ut imorgon igen och försöka hitta en större.

Syd Hasslö typ.
                  Grattis!

Ursprungligen postat av Gram Visa inlägg
                  Grattis!

Tyvärr så fick min gast förhinder måste åka till kina i tjänsten så är det när man är konsult hee Men inge kul för moi
                  Snygga beten du målar, har du provat att göra egna flutters?
                  /Magic

Kommentera

• Äntiligen en tur på vandrarna, två dagar i Blekinge gav två fina laxar på 11,4 å 10,2 samt en havsöring på 7 kilo.
                    Bidrar med en tråkig mobilbild på årets tjockis!
                    Bifogade filer

Kommentera

• Vilken fisk!!! Grattis Pikeless. Tagen idag eller?
                      Var fiskade du? Har ju stundtals varit kanonfiske utanför Hasslö denna vår, men måste pricka rätt dag. Det har varit mkt upp och ned med fisket...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      641 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X