Åtal om brott mot fiskelagen ogillades - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åtal om brott mot fiskelagen ogillades

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Om jag sticker till USA eller något annat land och bedriver olovligt fiske, menar ni att jag inte får böter då för att jag är utländsk medborgare? Låter rätt otroligt.

Ser inte poängen med att hålla på med dessa silkeshandskar. Bötfäll honom ist. Vad har han lärt sig av rättegången? Att han gjorde fel, eller att det han gjorde var ok för han fick aldrig något straff?

Vet du hur parkeringsböter och även hastighetsböter hanteras för vissa utlänningar i Sverige?

Läggs ner omgående. Inga silkeshandskar utan ett praktiskt beslut för att svårigheterna att driva in dem är större än intjäningsgraden.
    Hur ska våra skattepengar användas på vettigaste sättet?
    Senast ändrad av Scaner; 2008-12-22, 14:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
      Vet du hur parkeringsböter och även hastighetsböter hanteras för vissa utlänningar i Sverige?

Läggs ner omgående. Inga silkeshandskar utan ett praktiskt beslut för att svårigheterna att driva in dem är större än intjäningsgraden.

hur vet du föresten att den finska mannen inte kunde svenska ? finns massa svensktalande finnländare i finland.

MVH NIMO

Kommentera

så tentan av scaners inlägg så måste det vara bättre att var utläning och bo sverige och vara kriminell = frikänd på förhand

eller har jag fel

MVH NIMO

Kommentera

Kör du för fort i norge är det då inga silkeshandskar har jag hört :P

Kommentera

När det rör sig om 2cm så kan det ju bara ha varit en taskig mätning av Finnen. Han kan ju få en rejäl varning och någon form av böter kanske... Sen är du ju dumt att ta upp gränsfiskar över huvud taget kan man ju tycka!! Varför avskaffades piskstraffen i Sverige förresten?
            /Team Perax, Jon Persson
            http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av nimo Visa inlägg
              så tentan av scaners inlägg så måste det vara bättre att var utläning och bo sverige och vara kriminell = frikänd på förhand

eller har jag fel

MVH NIMO

Försöker bara förklara praktiskt rättshantering för dig.

Min åsikt är att någon form av låtabli gräns neråt ska vi ha vad det gäller böter eller straff. Kostar det mer att driva in dem än vad de hamnar på ska vi avstå.

Många anser nog att kriminella har det bättre i Sverige än i de länder de kommer från.
              Senast ändrad av Scaner; 2008-12-22, 14:47.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Kör du för fort i norge är det då inga silkeshandskar har jag hört :P

En italienare behöver inte bry sig.
                Som svensk blir det dyrt.

Norrmännen därimot tycker det är billigt med böter i Sverige.

Kommentera

Försöker bara förklara praktiskt rättshantering för dig.

Många anser nog att kriminella har det bättre i Sverige än i de länder de kommer från.
                  och detta tycker du är rätt eller fel i svenskt rättfäsende.

jag tycker att det är åt h..... om det är sant
                  vist kostar det stora belopp i domstolar men dom flesta fallen vad det än gäller så får skattebetalarna stå för notan

MVH NIMO

Kommentera

Ursprungligen postat av nimo Visa inlägg
                    och detta tycker du är rätt eller fel i svenskt rättfäsende.

jag tycker att det är åt h..... om det är sant
                    vist kostar det stora belopp i domstolar men dom flesta fallen vad det än gäller så får skattebetalarna stå för notan

MVH NIMO
                    Är det en fråga?

Tycker nog att vi ska ha en svensk modell för hur/när/varför rättsväsendet ska agera.

2 centimeter felmätt utplanterad lax i Vänern, upptagen av finsk medborgare som lägger massa pengar på att fiska i Sverige ska vi absolut inte lägga en enda skattekrona på att sätta dit.

Kommentera

Det är alldeleles förbannat ointressant huruvida begångna trafikbrott av fortkörare från Långtbortistan eller Tjingtjongien avskrivs eller inte. Tråden handlar om en dom i tingsrätten. Denna dom kan få prejudicerande verkan och om det får det kan följderna medföra att minimimått i praktiken blir mindre än de från mynigheternas sida var stipulerat.

Jag hoppas att domen överklagas. Orsaken är mycket tydlig. Många minimimått är redan snålt satta. De bör inte få bli mindre genom ett ogenomtänkt domslut eftersom det kan hota känsliga populationer ytterligare. Får domen laga kraft och prejudicerande verkan tvingas man från fiskevårdande myndigheter öka minimimåtten föra att ha marginal och då förlorar hela systemet trovärdighet ytterligare. Yrkesfisket och hushållsfisket kommer att jubla!
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      443 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X