yo-zuri - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

yo-zuri

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
    Såg ut att vara fin till vättern den där. Ser även ut att vara riggad för att fiskas där...

Har haft bra resultat med Strike pro EKG och den är ju inte helt olik....
    är där jag fiskar... och riggad för fiske där...
    kör mycke me strike pro ekg också... men den där verkar fiska skiten ur dom... iaf senaste gångerna... men de varierar ju... när man har 3 ekg sitta på och 1 sån där och man tar 1 fisk på ekg och 5 fisk på den där... då vill man gärna att de ska sitta lite fler sånna där på linorna
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

Kommentera

Ursprungligen postat av Tekky Visa inlägg
      kör mycke me strike pro ekg också... men den där verkar fiska skiten ur dom... iaf senaste gångerna... men de varierar ju... när man har 3 ekg sitta på och 1 sån där och man tar 1 fisk på ekg och 5 fisk på den där... då vill man gärna att de ska sitta lite fler sånna där på linorna
      Flugor.... är billigare
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jimmy låt mej veta vad du behöver via PM tror jag kan ordna detta men troligen inte till drömpris men du får vad du söker iaf om annat skiter sej, vill ha modell och storlek annars som sagt tubflugor i rätt färg inte helt fel mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Tekky Visa inlägg
          ja, den ser ju onekligen otroligt giftig ut för vätternlaxen. grönt, blå/silver och pärlemor är ju fina färger där och just din wobbler där är ju nästan en kombination av alla dom färgsättningarna. har själv inga yo-zuri, men wobblern på bilden köper jag direkt om jag skulle springa på den! kan förstå att den fiskar riktigt bra...

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Jimmy låt mej veta vad du behöver via PM tror jag kan ordna detta men troligen inte till drömpris men du får vad du söker iaf om annat skiter sej, vill ha modell och storlek annars som sagt tubflugor i rätt färg inte helt fel mvh
            Va fasen! Är du inte med på Suzuki Cup TAMTAM? Med ditt kunnande: stor changs på 70hk, eller för långt att köra?

Du har rätt i det du skriver om flugor i Vättern. Bara vänta och se resultatet på tävlingen, kan bli hot.

Laxen jagar ju spigg i Vättern som känt är, och resten kan man själv tänka sig, hehehe........
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
              ja, den ser ju onekligen otroligt giftig ut för vätternlaxen. grönt, blå/silver och pärlemor är ju fina färger där och just din wobbler där är ju nästan en kombination av alla dom färgsättningarna. har själv inga yo-zuri, men wobblern på bilden köper jag direkt om jag skulle springa på den! kan förstå att den fiskar riktigt bra...
              Just den på bild är en Yo-zuri serie med holografisk färgsättning. Helt outstanding i förhållande till vanliga färgsättningar. Den på bild, "green Mackrel" är dögiftig för annat fiske oxå (trolling i havet här). Jag själv har köpt på mig en hel del Yo-zuri. Tror det är den mest välgjorda vobbler jag sett.

Du måste helt enkelt köpa på dig ett gäng Yo-zuri så du får testa så ser du. Dem kan trollas i höga farter oxå men kanske inte just den modellen (har dock inte testat Tobimaru Jr i 5-6 knop själv).
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Yo-Zuri

Ursprungligen postat av jonas.b Visa inlägg
                Fish 307 har ett bra utbud av yo-zuri

http://www.fish307.com/index.asp?Pag...S&Category=430
                Här finns några modeller:

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                5 svar
                646 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RK99
                av RK99

Arbetar...
                X