Klippt fettfena? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klippt fettfena?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Olof Visa inlägg
    Jag har en mätlinjal från Fiskeriverket i plast, och där står tryckt på "Fisken mäts med ihopvikt stjärtfena Allt för att förvirra!
    Hahaha! Ja "Fiskerihuvudverket". Låter otroligt.

Ang. fenklippningen så kan faktiskt klippta fenor och fettfena till viss del växa ut igen. Speciellt vid tillfällen av slarviga klippare, eller skall jag säga, vid småmissar i arbetet.
    På en villd fisk är alltid fettfenan intakt och i perfekt form, t.o.m. på dem laxar och havsöringar som är kraftigt angripna av den berömda laxlusen (här i Norge)

Det var en fettfeneklippt stor-öring du återutsatte magic. Heders och grattis till det, i övrigt, fina fisket ni hade där.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av nimo Visa inlägg
      För att bli på den säkra sidan när det gäller längden så sätt minmimått på 62 cm det gör jag och många andra så oxå på trollingtälingar då är man ju mer säker på längden laxen o öringen blir bara bättre ju större den är och man behöer inte ta all fisk man får . jag har hört oxå lite bakägen om daids syn på den fenan men jag är 100 % säker på odlad fisk den på kortet .

PS: saknar en boksta den sista i boksta skit oxå

hej NIMO
      För min del fick man gärna höja minimimåttet till 70 cm och samtidigt öka maskstorlekarna på nätfisket.

Ursprungligen postat av Olof Visa inlägg
      Jag har en mätlinjal från Fiskeriverket i plast, och där står tryckt på "Fisken mäts med ihopvikt stjärtfena Allt för att förvirra!
      Hehe, Fiskeriverket får göra en drive och skicka ut lite nya coola reklamprylar med uppdaterad info.
      Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
      Hahaha! Ja "Fiskerihuvudverket". Låter otroligt.

Ang. fenklippningen så kan faktiskt klippta fenor och fettfena till viss del växa ut igen. Speciellt vid tillfällen av slarviga klippare, eller skall jag säga, vid småmissar i arbetet.
      På en villd fisk är alltid fettfenan intakt och i perfekt form, t.o.m. på dem laxar och havsöringar som är kraftigt angripna av den berömda laxlusen (här i Norge)

Det var en fettfeneklippt stor-öring du återutsatte magic. Heders och grattis till det, i övrigt, fina fisket ni hade där.
      Tackar, det är min nya Väner-image att alltid ha grymfiske och återutsätta allt under 10 kg.
      /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
        OK, bra val av släktingar, om du tar en titt på kartan så hittar du Brommö utanför Torsö strax norr om Mariestad.
        Tänkte fråga dej hur långt ut mot Brommö kan man sjösätta en båt från trailer?
        Släktingarna jag pratade om har stugan i Hemmingstorp, och det känns lite onödigt att köra båten hela vägen därifrån om man vill längre ut i Vänern.

Mvh
        Johnny

Kommentera

Ursprungligen postat av iron9 Visa inlägg
          Tänkte fråga dej hur långt ut mot Brommö kan man sjösätta en båt från trailer?
          Släktingarna jag pratade om har stugan i Hemmingstorp, och det känns lite onödigt att köra båten hela vägen därifrån om man vill längre ut i Vänern.

Mvh
          Johnny
          Hemmingstorp ligger nånstans innan Torsöbron eller? Vanligast är att man sjösätter vid Laxhall, i sundet mellan Torsö och Brommö.
          /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
            Hemmingstorp ligger nånstans innan Torsöbron eller? Vanligast är att man sjösätter vid Laxhall, i sundet mellan Torsö och Brommö.
            Tackar ödmjukast för informationen. Ja, det ligger till höger före bron.

Mvh
            Johnny

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
            5 svar
            636 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RK99
            av RK99

Arbetar...
            X