Örnäs camping, trolling? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Örnäs camping, trolling?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Örnäs camping, trolling?

Hej gott folk.

Jag skall till Örnäs camping den 11 Nov. för trolling. Har aldrig trollat från den sidan Vänern. Finns det någon här som ev. kunde tipsa om några intressanta hot-spots så att man kommer i gång?

Om ja så skicka gärna ett PM i så fall
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

De gånger jag varit i Åmål har jag beroende på väder och fiske antingen kört
    söderut: Mjölnargrund, Harehalsgrund, osv
    österut: Busegrund, Stenholmsgrund, osv
    sydost: Bassängen, dvs området kring Nygrund-Klasbådarna
    alternativt syd Skarven.

Bommar du i dessa områden får du prova något annat..
    /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
      Hej gott folk.

Jag skall till Örnäs camping den 11 Nov. för trolling. Har aldrig trollat från den sidan Vänern. Finns det någon här som ev. kunde tipsa om några intressanta hot-spots så att man kommer i gång?

hej Flodström; Klicka på www.ornasfiske.se och klicka vidare på FISKET. här kan du läsa om några populära bra rutter:
      Sträckan
      Mjölnargrund- Fogdens Fyr-V:a Busegrund: En bra sträcka där du fiskar i "lä" på nordliga och nordvästliga vindar.

Sträckan
      "Säfflelandet" Stenholmsgrund - Vittenskär: Bra på nordliga och nordöstliga vindar. Bra höstställen!

Sträckan
      Nygrund-Klasbådarna: Bra höstställe. Kolla vindprognosen först eftersom platserna alltid är utsatta för väder och vind samt ligger ca 6 distans från Örnäs.

Sträckan
      "Tösselandet" Harehalsgrund-Grönskär-Metgrund-Djupskär: Bra höstställe. Här kan Du fiska i lä på västlig och nordvästlig vind.

Go for the Big Salmons!
      Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
        Hej gott folk.

Hej igen Flodström; Dagsfärska Vänernrapporter hittas ofta på Einar Pedersens sida "Trollingens Mecka" eller internetsidan http://www-pp.hogia.net/einar/.
        Här finns otroligt mycket att läsa om laxfisket i Dalbosjön från Hjorten upp till Åmål och lite runt omkring.
        Go for the Big Salmons!
        Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
        5 svar
        640 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RK99
        av RK99

Arbetar...
        X