Har varit ute nu ett tag o inte fått ett napp som sagt... jag fiskar i en Klar vatten sjö där man kan se ner ganska djupt har testat alla möjliga färger men framför allt Dova / mörka färger utan att få något . någon som har nån bra ide att få gäddan att ta just mitt bete? de större gäddorna i sjön käkar Nors mest tydligen ska man gå efter nåt som ser ut som en nors då?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trögt Gäddtrolling?
Collapse
X
-
Har också provat det där i en stor djup sjö med superklart vatten och har verkligen nött där det är djupt och i anslutning till grund, branter, uddar med naturliga och diskreta färger. Även provat tidiga morgnar och sent när det mörknar för tänkt att de varit skygga men ingen vidare framgång där heller. Men sen tänkte jag om helt och då visade det sig att dagtid och grunt har funkat, även olika färger, orange, guld, grönt, blått, firetiger, papegoj osv. Olika storlekar funkade också grunt allt från smått till magnum. Sällan haft försiktiga följare heller, de har oftast huggit stenhårt. Så prova att skippa trollingen åk in i en grund vik och kasta, prova vik efter vik och när du hittar ställen som funkar leta efter liknande.
I flera supergrumliga vatten jag varit där har man först tänkt starka färger men tycker det har nappat bra även på diskreta färger där t ex har gädd eller abborrliknande mönster funkat utmärkt. Tror det mer handlar om att hitta fisken, presentera betet bra och försöka pricka in dagar då gäddorna käkar.
Kommentera
-
När trollingen går trögt för oss så brukar vi trolla riktigt långsamt i stället... Vi kör en elmotor på ettan och dessutom två IKEA-kassar som drivankare...Nätt och jämt att wobblerna vickar...Det brukar ge resultat på tröga gäddor! Testa Strike Pro Giants i den färg som passar dina hemmavatten bäst så borde saken vara biff! MVH/Team Perax, Jon Persson
http://teamperax.blogspot.com/
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
636 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99