Heej, har några frågor angående gäddfiske i insjö. Vad är det för drag som går bra och villka färger? Jag brukar trolla och kör med wobbler, skeddrag. Behöver råd.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Behöver råd om gäddfiske.
Collapse
X
-
Jag skulle leta upp en friliggande grynna sen skulle jag ankra ute på djupet och kasta vobbler och jiggar in mot det grundare och ta hem ut mot djupare vatten. Fungerar inte det skulle jag trolla av kanterna och prova olika djup och färger på dragen. Brukar alltid ge resultat, annars så är ju sund och uddar en ganska bra plats. Men min erfarenhet är att sommafisket efter gädda är segt och många gånger värdelöst men kan gå riktigt bra om man kommer rätt. men som sagt fiska på djuptvatten där det finns betesfisk i närheten. mvh PontusVarning: Fiske är beroendeframkallande.
Kommentera
-
Felsäkertläge = westins jätte ! Har mest kontakt med stort i frivattnet, även om vattnet är brunt. Mycket beror också på hur det ser ut vid vattnet och vad det finns för betesfisk, tex är det ett brant berg i sydläge kan det vara hett på hösten då berget värmer lite. Kör max i 2 knop !
skitfiske på digSenast ändrad av pasi75; 2008-08-12, 12:18.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pikeforlife Visa inläggMer info, hur djup är det där du fiskar? Klart eller grumligt vatten? osv.
Jag fiskar i solnen i småland och det är mycket klart vatten. Djupet ligger på 30 meter som djupast och om man ror ca 20 meter ut från kanten är det ca: 5-10 meter, jag föredrar och fiska på ca:5-10 meters djup.
Kommentera
-
Finns en uppsjö av bra wobblers, jag brukar använda Westins, NilsMaster, CiskoKid, Zalt och Bomber. Det är bra grejer som _brukar_ funka.
Trolling längs djupkanter brukar vara hett, och anpassa wobbler efter djup. Är det 10 meter djupt så väljer iaf jag nog hellre CiskoKid och andra wobbler som går lite djupare än t.ex Zalt. Dock kan gäddan lika gärna stå högt upp i vattnet så det gäller att testa sig fram.
Har du flera spön så kör lite olika modeller så du täcker av olika djup.
Lycka till med fisket!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
661 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()