Gösfiske hjälmaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösfiske hjälmaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av löken Visa inlägg
    Ja det är konstigt, möjligt att fisket i svartån har haft en viss påverkan men med tanke på hur pass stort gösbestånd det ska finnas i hjälmaren så borde det inte påverka fisket så mycket.

I och med att vi har hittat heta platser med mycket utslag på ekolodet så finns det ju mycket fisk men dom är inte huggvilliga. Vilka färgsättningar tror ni skulle fungera bäst? Har haft en del tur i år på "gråaktiga" bomber. Kör vi för snabbt? vad är felet?
    testa lite olika tider på dygnet, bäst med gös på trolling i hjälmaren har jag personligen haft mitt på dagen. kasta i ett drivankare eller en hink

Kommentera

Ursprungligen postat av löken Visa inlägg
      Ja det är konstigt, möjligt att fisket i svartån har haft en viss påverkan men med tanke på hur pass stort gösbestånd det ska finnas i hjälmaren så borde det inte påverka fisket så mycket.

I och med att vi har hittat heta platser med mycket utslag på ekolodet så finns det ju mycket fisk men dom är inte huggvilliga. Vilka färgsättningar tror ni skulle fungera bäst? Har haft en del tur i år på "gråaktiga" bomber. Kör vi för snabbt? vad är felet?
      Färgerna kan variera dag från dag, man får prova sig fram. Rödvitt funkar ofta. 2 knop är onödigt fort, 1,8 eller lägre skulle jag satsa på. Viktigt att köra med GPS-fart så man vet vad man gör, har man inte GPS så gäller farten "plågsamt långsamt".
      Men som sagt tror jag det dröjer nån vecka innan det blir bra trollingfiske på Hjälmaren.

Kommentera

Ja det blir nog till att pröva drivankare och även fiske på dagen!
        Tack för tipsen, väldigt uppskattat!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
        5 svar
        646 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RK99
        av RK99

Arbetar...
        X