Gös trolling, med eller utan tafs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös trolling, med eller utan tafs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös trolling, med eller utan tafs

Ja som rubriken lyder. Skulle gärna vilja höra era åsikter om detta ämne.

Har det nån betydelse? Jag tror jag märkt ett mönster som lutar åt att bara ha beteslås. Men så går det åt en helvetes massa småwobbler med när gäddorna ska blanda sig i leken .
    Vore skoj att höra hur ni ser på saken. Kan typ strikewire vara ett alt??

Jag kör med Surflon 20 lbs och en sån här http://www.cabelas.com/cabelas/en/te...293&hasJS=true

Kommentera

Okej, Ja det är ju smidigt, men tror ju det där stoppar ändå sämre mot gäddorna

Kommentera

Surflon= tunn rostfri wire

Han kanske menade att det var just surflon som hjälpte mot gäddor och inte enbart beteshake.

Kommentera

Ibland i brist på ståltafs har vi använt en bit av pulka linan 1,5mm vit persienlina och det har då inte vare någon större skilnad hå hugg på den wobblwen mot dom andra men sjöarna vi fiskar i är mycket grumliga

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Vadå stör?

Anväder själv och brorsan för den delen också Malin Boa 40 lb med små lekare och beteslås och det funkar hur bra som helst. Har aldrig märkt av minskad fångst på gös pga tafsen.
            Det blir aldrig bättre än vad man gör det till!

Kommentera

Jag kör utan tafs och med bara beteslås. vet inte om det gör någon skillnad det har bara blivit så att jag kör på det.
              sigpicMörtsnurb
              http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Jag kör 1-1,5m tafsspets av 0,38 fluorocarbon och rapala knut alt. litet beteslås, tycker att vissa vobbler får en bättre gång då. Mot att använda tafs och beteslås.. Men jag tror att det är en smaksak!

För övrigt så har jag blivit av med 1 vobbler på ca 100 gösar, när jag användt flou.

Kommentera

kör med tafs i allt fiske där det finns risk för att gäddor fattar tycke för betet. Av den enkla orsaken att jag inte vill plantera krokar i munnen på en fisk (annat än när det är meningen å jag får en chans att kroka loss...).
                  Brottar fett...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                  5 svar
                  636 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RK99
                  av RK99

Arbetar...
                  X