Tappade en ordentlig bit igår på dagen. Den tömde rullen på lina efter hugget (lite över 300m), fick stopp på den när det bara var metrar kvar. Började invevning medans polarn tog upp resten av spöna. Efter att spöna var uppe villa jag inte dra av på farten, låg då mellan 2,0-2,3 knop tror jag. Har tappat flera fiskar i år, den ena för att jag körde för sakta och fisken fick slack. Tänkte att det inte skulle upprepas så vi knalla på i den farten. Första halvtimmen fick jag in fisken så nära att det bara var ca 50 fot kvar. Andra halvtimmen tjura den bara djupt under båten gick bara inte att få upp den till ytan, efter en timme tappade vi fisken, tror läppen gick sönder. I efterhand ha jag insett att de troligvis var dumt att köra så fort framåt med stor fisk på, blir stor press där kroken sitter, så läppen slets kanske av... Hur gör ni andra när ni har stor fisk på, alltså fisk tyngre än 13-14kg?
Stör mig som fan att jag aldrig fick se fisken, så ja har ingen aning hur stor den va. Kändes iaf mycket större än mina tidigare fiskar där min största är på 14 kg.
Skitfiske smirre
Stör mig som fan att jag aldrig fick se fisken, så ja har ingen aning hur stor den va. Kändes iaf mycket större än mina tidigare fiskar där min största är på 14 kg.
Skitfiske smirre
Kommentera