Bygga sidoparavan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga sidoparavan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bygga sidoparavan?

Tjena hade tänkt testa att bygga nårga spöparavaner till gös o gäddtrollingen och undar om någon har nån bra byggbeskrivningar och bilder

hade vatt mkt tacksam för hjälp!!!

//robban
    Malmö Sportmetare

lyft!
    Malmö Sportmetare

Kommentera

Ursprungligen postat av fox_fisher Visa inlägg
      lyft!
      Om du skulle haft tillgång till maskiner och kunskapen skulle du inte behövt fråga. Det är ju inte direkt ngt garagebygge om man skall fixxa GWkopior med bra resultat som "lönar" sig att bygga själv.

Så mitt tips blir, köp org eller av ngn som gör kopior.

T.ex. "pike14500"
      sigpic

Kommentera

För mig är "kan-själv" faktorn samt att det faktiskt är kul att bygga väldigt hög, jag bygger drag som garanterat är sämre än de jag kan köpa för en billigare summa. Lika så har jag tänkt försöka bygga två paravaner som även de kommer bli sämre än pike14500s. Men va fan det är ju kul.

Bygg på. Tips är att söka i forumet, det finns nåra ok beskrivningar. Jag tycker paravanerna som Olofs kompis (tror jag det är) bygger, de i plexi, ser skit-fina ut. Men det är skitsvårt att böja plexi har det visat sig Iaf för mig.
        När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
          Bygg på. Tips är att söka i forumet, det finns nåra ok beskrivningar. Jag tycker paravanerna som Olofs kompis (tror jag det är) bygger, de i plexi, ser skit-fina ut. Men det är skitsvårt att böja plexi har det visat sig Iaf för mig.
          Matreialet du ska använda heter Lexan eller Makrolon och går bra att bocka värme brukar hjälpanär man ska bocka annars går det bra att lima plexi med superlim

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
            Matreialet du ska använda heter Lexan eller Makrolon och går bra att bocka värme brukar hjälpanär man ska bocka annars går det bra att lima plexi med superlim
            Mjaha där ser man. Tack för tipset, nån som har koll var man kan köpa det? Lexan det är sånt det är i skedarna man köper på lundgrens va?
            Jag har limmat plexi med gott resultat men det ser inte så profsigt ut
            När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
              Mjaha där ser man. Tack för tipset, nån som har koll var man kan köpa det? Lexan det är sånt det är i skedarna man köper på lundgrens va?
              Jag har limmat plexi med gott resultat men det ser inte så profsigt ut
              Kolla med glasmästaren han kanske har över några små bitar.

Kommentera

därför ja frågar e att det hade vatt kul att bygga själv :d great white vet ja e sjukt bra dom säljs i lokala handlaren med så!!! kan nån komma med konstruktions tips
                Malmö Sportmetare

Kommentera

Kommentera

great white kopior

hej, att göra gw kopior är skitenkelt och dom funkar bra, allt jag använder är, styrofoam en brytbladskniv med nytt blad går bra att skära med, al-plåt 1-2mm, lite bly för att tynga längst ner på paravanen, vattenfast lim,plåtsax,bågfil att såga jacket i styrofoamen,borr,smärgelduk. Att jag använder al-plåt är att det är lättare att bearbeta och lättare att runda kanterna så dom ej blir vassa, obs den bockade läppen är ingen läpp på mina, jag bockar hela kanten istället, dom största jag gjort är som stora gw de minsta är bara 10cm långa och funkar som flöte/paravan till flötestrolling

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    631 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X