Trolling - ett blåbärs erfarenheter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling - ett blåbärs erfarenheter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av trango Visa inlägg
    Åkte på en improviserad tur i går kväll, första tanken kom vid sextiden på kvällen och vid sju hade vi de första spöna ute på ett spegelblankt hav. Ingen fisk på kroken men vid niotiden började vi se fisk vid ytan. Vad tror ni om natt-trolling, är det effektivt när vattentempen börjar stiga?

En annan snabb fråga - vad är egentligen vitsen med att ha en planerbordmast som är teleskopisk? Är det för att anpassa efter olika vind/sjö förhållanden? Hur avancerad behöver en mast egenligen vara. Anledningen till att jag frågar är att i de relativ "trånga" farvattnen som jag för närvarande trollar ser jag ingen vits med ett alltför brett släp - skulle det duga med icke-teleskopisk hemmabyggd kortare mast? En kort mast borde dessutom innebära mindre påfrestningar på infästningar od.

Vad tror ni?
    Titta på inlines istället överlägsna på mindre vatten enligt min åsikt speciellt om det är lätta beten du ska köra, riggas ut och hem på nolltid jämfört med pulkor och draglinor rullar och hela baletten mvh och lycka till
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Titta på inlines istället överlägsna på mindre vatten enligt min åsikt speciellt om det är lätta beten du ska köra, riggas ut och hem på nolltid jämfört med pulkor och draglinor rullar och hela baletten mvh och lycka till
      Inlines, då menar du alltså inlinespön med sidoparavaner?

Det är faktiskt nåt som jag tänkt på, för närvarande har jag kört sidoparavanerna på 10 fots spön, en längd som verkligen knölar till det när paravanen ska riggas. Det borde vara klart smidigare med 7-fotare...

/Fredde

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
      5 svar
      646 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg RK99
      av RK99

Arbetar...
      X