Nybörjarfrågor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjarfrågor

Hej.
    Fick tips av Rospigg att fråga här.

Jag är nybörjare på trolling-fiske men då vi har köpt stuga ute i havsbandet så tänkte jag att det vara dags att ge sig på det. Vi kommer fiska vid några tillfällen både vår och höst, men inte varje helg. Jag är ingen fiskeenthusiast "per se" men vill ha möjligheten att med bra prylar kunna ge mig ut med vänner och ha en trevlig dag på sjön med åtminstone en chans på fisk.

Jag ska utrusta båten för trolling men skulle vilja ha feedback på "arbetsplatsen" på akterdäck.
    Skulle man kunna få be några erfarna trollare på forumet titta på mitt akterdäck och föreslå lämpliga spöhållare och "layout". se bild.

Har markerat några förslag på platser att placera spöhållare.
    Men det skulle vara värdefullt att få feedback från någon som är erfaren på att utforma "arbetsplatsen" så att den blir funktionell från början.

- Jag har förstått från att se några videos och att prata med vänner att det är bra att hålla sidborden och del av akterhörnet rena då man hjälps åt att landa fisk där.
    - Transporthållarna har jag placerat så att det ska vara snabbt att "rensa" ena eller andra hörnet från spön.
    - Håven kan ligga på taket när den inte används. (i hållare)
    - Beteslådor och utrustningslådor kan jag ha under toftarna i hörnen i lämplig storlek på lådor.

Vad mer behöver man ha framme som jag inte tänkt på ?

Förslag på lämpliga spöhållare till 20mm och 40mm rör samt takprofilen Någons sorts klämfäste till takkanten ? Har ritat in profilen på bifogad bild.

Tack på Förhand!
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av Huvudskär Visa inlägg
    - Jag har förstått från att se några videos och att prata med vänner att det är bra att hålla sidborden och del av akterhörnet rena då man hjälps åt att landa fisk där.