Minn kota engine mount? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn kota engine mount?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn kota engine mount?

Är det nån som har testat en motor monterad minn kota? Typ RT55/EM eller liknade. Vid första anblicken såg det ju ganska smart ut. Kan tänka mig nån nackdel också... svårt att köra på grunt vatten eftersom motorn måste vara nere.
    Men annars en rätt smart lösning
    Tacksam för åsikter...

Det verkar ju rätt smart, men precis som du skriver försvinner en av de stora fördelarna med elmotorn. Med min frontmonterade upphissad kan jag köra så länge inte skrovet tar i botten. Det känns rätt bra ibland när man har taskigt koll på stenar och annat.

Kommentera

tror nog inte att det e så lyckat för vårat grynnfiske.. som KG sa så tappar man ju själva meninen med elmotor.. o sen måste man ju ha motorn nerhissar max o ganska låg rigg för att inte propparna skall vifta luft, då den monteras ovanpå kavitations plattan (eller vad det nu heter).. så har man en "liftad" snurra så funkar det inte.. e nog mest till för revfiske eller flatsfiske i staterna..
      pawe: vad har du för snurra som du ska montera det på?
      I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
        tror nog inte att det e så lyckat för vårat grynnfiske.. som KG sa så tappar man ju själva meninen med elmotor.. o sen måste man ju ha motorn nerhissar max o ganska låg rigg för att inte propparna skall vifta luft, då den monteras ovanpå kavitations plattan (eller vad det nu heter).. så har man en "liftad" snurra så funkar det inte.. e nog mest till för revfiske eller flatsfiske i staterna..
        pawe: vad har du för snurra som du ska montera det på?
        Jag har just nu en gammal 25hk mercury, men har för plan att köpa en ny 30 hk 4-taktare. Har inte bestämt mig vad det blir...

Kommentera

Ursprungligen postat av Sillöga
          Monterade min MK55/EM i helgen som var. Har bara hunnit testköra en kort stund, men det fungerade kanon
          Har du hunnit testa den nått mer?

Kommentera

Monterade min MK55/EM i helgen som var. Har bara hunnit testköra en kort stund, men det fungerade kanon

Jag är också väldigt intresserad av denna motorlösning och är grymt sugen på att höra var du har köpt motorn samt hur stor båt du monterat den på?

Kommentera

Nackdelen med bogmonterad ær nær det går lite sjø, och føren hissar. Slæpper motorn lætt.
              Næsta båt kommer bli mer trolling, æn spinnbåt.

Har kikat lite på Minn Kota "Trim-n-Troll"? Slæpa løjor assakta, slowtrolla gædda, vertikala flundror i norge?.. Tror det ær rætt før mig?

Men ær nyfiken på enginemount också?
              Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

är det någon i sverige som säljer den???

Kommentera

Jag tog hem motorn med hjälp av en som importerar bilar från usa.
                  Motorn sitter monterad på en Yamaha 50hk och båten är en starfigther 500.
                  Är jag själv i båten och det blåser gäss på sjön så sörplar den luft ibland.
                  Det jag ska göra för att slippa det(hoppas jag) är att tillverka 2 kilar till stora motorn så att jag kan tilta den stora motorn mera in mot skrovet.
                  Annars fungerar den kanon
                  Kan du inte lägga ut en bild hur det ser ut,har oxå en starfighter 500 med 60 hk suzze!!

Kommentera

kolla in här. http://www.sportmanshipint.se/Varuma...monterade.html

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    634 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X