Trolling efter lax som sitt yrke?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling efter lax som sitt yrke??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling efter lax som sitt yrke??

Hej mitt namn är Jari Hult och kommer från Finland som jag är stålt över.Jag sätter alltid bengar olika laxfonder som privat och företagare det är helt okej.Men om någon driver yrkesfiske på mina bengar är det okej??Jag vill stäla ett fråga till alla sporttrolling fiskare att om man driver sitt yrke med våra bengar som vi sätter lax olika sjö eller havet är det okej eller,vad tycker du??Jag måste jobba skit mycket att komma ut och fiska!!!Mest retar mig ut att olika sportfiske tidningar och datasidor skriver så väll dom yrkefiskarna.Man ser bara iTV hur man försvarar en annan yrkerfiskare???Vilken tidn...eller vem...??????
    SKIT TROLLINGFISKE MVH TEAM F1SALMON
    8
    total förbudet
    37,50%
    3
    per trolling resa
    12,50%
    1
    per fiske
    25,00%
    2
    gratis
    25,00%
    2

The poll is expired.

Menar du de nya yrkesfiskarna - trollingguiderna ??

Kommentera

Ursprungligen postat av Wismut Visa inlägg
      Menar du de nya yrkesfiskarna - trollingguiderna ??
      Är det som yrke fiskare

Kommentera

Tror han kanske menar Laxfond Vänern /Laxfond Vättern kontra nätfiske i Sveriges största put&take sjöar

Kommentera

Ursprungligen postat av Gruvis Visa inlägg
          Tror han kanske menar Laxfond Vänern /Laxfond Vättern kontra nätfiske i Sveriges största put&take sjöar

hahaha helt underbart formulerat asså sveriges största put and take sjöar )))

Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Det är ju precis vad det är plantera i lax&öring, och sen ta upp. Skillnaden är att det tillåts nätfiske .
            Jag fiskar själv där då och då.

Du har samma system i de flesta välbesökta fjällvatten med

Kommentera

Ursprungligen postat av Gruvis Visa inlägg
              Gäller till stor del även Östersjön. 80000 laxar sätts i utanför Bornholm i år och ett och annat smolt släpps i de svenska älvarna också.
              /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                Gäller till stor del även Östersjön. 80000 laxar sätts i utanför Bornholm i år och ett och annat smolt släpps i de svenska älvarna också.
                Magic om jag inte misstager mej helt så slutade du sexa på Bornholm riktigt bra gjort om jag inte missuppfattat gratulerar! mvh
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                  Finns iofs ett skäl till detta som man kallar put and take förutom kompensation för förstörda lekområden, lax och öring är de enda fiskar som det faktiskt lönar sej att sätta ut de kan aldrig bli fler naturligt än vad tillrinnande vatten kan producera dvs av utrymmet i havet används kanske bara tio% eller ännu mindre då älven redan är full av smolt gädda abborre osv leker i sjövatten men lax och öring kräver älv inte så gott om dem i Vsjöarna
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Magic om jag inte misstager mej helt så slutade du sexa på Bornholm riktigt bra gjort om jag inte missuppfattat gratulerar! mvh
                    Tack! Stämmer bra, vi bommade första dagen men sen hittade vi ett område med uppväxare och lyckades skrapa ihop nio laxar. Endast ett par laxar till så hade vi sopat hem hela rasket (vi bommade två. Fast det var det förmodligen fler som gjorde..)
                    Hursomhelst, en riktigt kul tävling med förstklassigt arrangemang. Vi kommer tillbaka!
                    /Magic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    665 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X