Jag vet inte var den är tillverkade men jag vet att den finns att köpa för 1295 kr på fiskewebben i kinna. Så för mig kommer det bli en Fladen ECO 36 LB som jag inte har hört något illa om från dem jag frågat. Så ifall det inte skulle hålla så blir det ju nästan ändå billigare att köpa 2 sty Fladen motorer än 1 mini kota.
Skulle inte köpa en fladen har bara varit problem med min fått lämna in den två ggr för glapp i växlarna! Spara och köp en minn kota du tjänar på det i längden! Drar bra mycket mindre batteri också!
Jag har en Fladen elsnurra.
Köpte den billigt på Ö.B i våras.
Den funkarjättebra o har inte krånglat ngt än.
Dessutom har den inbyggda lysdioder för å visa hur mycke kräm de e kvar i batt.
Fiske för alla hade en test av elmotorer 30-36 pund i senaste numret. MinnKota 30lbs fick klart högst betyg på 4,7, den var även starkast i testet. Fladen Eco 36lbs fick klart sämst betyg på 3,0. Den var även klart svagast i testet.
Övriga var E-trust 36lbs,
Jarvis Marine Watersnake FWT 30lbs samt
Motorguide Truster 30lbs
dessa fick samtliga 4,2 i betyg, men med olika + och -.
Finns en anledning till att MinnKota och Fladen har en viss prisdifferens. Fast riktpriset på MinnKota 30 och Fladen 36 är båda på 1995kr. Och då är MinnKota 30:an klart mycket starkare än Fladens 36:a.
Fiske för alla hade en test av elmotorer 30-36 pund i senaste numret. MinnKota 30lbs fick klart högst betyg på 4,7, den var även starkast i testet. Fladen Eco 36lbs fick klart sämst betyg på 3,0. Den var även klart svagast i testet.
Övriga var E-trust 36lbs,
Jarvis Marine Watersnake FWT 30lbs samt
Motorguide Truster 30lbs
dessa fick samtliga 4,2 i betyg, men med olika + och -.
Finns en anledning till att MinnKota och Fladen har en viss prisdifferens. Fast riktpriset på MinnKota 30 och Fladen 36 är båda på 1995kr. Och då är MinnKota 30:an klart mycket starkare än Fladens 36:a.
/D
Vi har kört på en Fladen 36:a sedan i Juni. Den funkar helt ok. Dock, precis som Fiske för Alla skrev, lossnar sprinten i fästet så det vill till att man har en hammare med sig.
Polaren köpte en Fladen elmotor på ÖB i somras. Efter att ha bytt motor två gånger fick han nog och köpte en Watersnake. Den har funkat kanon.
Puh! Stod med en Fladen elmotor i handen på väg till kassan förra året.
I sista stund ångrade jag mig och köpte en Minnkota på Clas Ohlsson för nästa samma pris.
Kommentera