scottys black box - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

scottys black box

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

btc_andersson, du får en snabbinföring här:

http://www.protroll.com/books/?id=5&p_id=2

Personligen tror jag inte mycket på de här grejorna. Den dokumentation som föreligger är inte vetanskaplig vilket betyder att man inte tagit hänsyn till felkällor och annat som kan påverka resultatet. Man använder sig av kommentarer från vetenskapligt material (från helt andra projekt) och menar att det här är samma sak och så drar man slutsatser av att det fungerar. En högst subjektiv bedömning som det verkar tycker jag.

Som korrosionsskydd, för all del som TAMTAM varit inne på.

Det finns en annan aspekt i det hela som går på lagteksten att det är förbjudet att fånga fisk m.h.a. elektrisk ström och tar man producentens marknadsföring av produkten på allvar och ordagrant så är det enl lagen förbjudet att använda denna produkt till vanligt sportfiske. Men det skulle bli oerhört svårt att bevisa att man verrkligen fiskat med ström i en rättssak menar jag.

mvh
    Senast ändrad av Flodström; 2008-03-27, 00:02.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

tack flodström!
      Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

Fick med en protroll när jag köpte elriggarna, de säger att de är mera viktigt när man har elriggar.
        http://www.fish307.com/index.asp?Pag...&Category=1063 109,99 dollar
        Tippar att en hamnar på en tusenlapp med frakt och tull.

Kommentera

riggarna

vissa riggar har ngn form av ion control, men mät spänningen på vajern när ni kör riggen upp och ner så märker ni vilken variation i strömstyrka den ger, om det sedan har ngn påverkan på fisket är ju en annan femma, kör du blackboxen på tex cannon elrigg så bryts funktionen som gör att lodet stannar då det bryter ytan.

Angående fisket om det påverkar eller inte är svårt att säga, Jimmy i regal är extremt noga i sitt trollande och det ger resultat, varför han sedan använder boxen , och som jag förstått nästan alltid kring exakt samma strömstyrka är ju en annan femma...

Ursprungligen postat av teamfjellstrom Visa inlägg
          Fick med en protroll när jag köpte elriggarna, de säger att de är mera viktigt när man har elriggar.
          Tippar att en hamnar på en tusenlapp med frakt och tull.
          Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx Visa inlägg
            vissa riggar har ngn form av ion control, men mät spänningen på vajern när ni kör riggen upp och ner så märker ni vilken variation i strömstyrka den ger, om det sedan har ngn påverkan på fisket är ju en annan femma, kör du blackboxen på tex cannon elrigg så bryts funktionen som gör att lodet stannar då det bryter ytan.

Angående fisket om det påverkar eller inte är svårt att säga, Jimmy i regal är extremt noga i sitt trollande och det ger resultat, varför han sedan använder boxen , och som jag förstått nästan alltid kring exakt samma strömstyrka är ju en annan femma...
            Bara så du inte missförstår blackboxen är säkert ett någorlunda vettig grej där den kommer ifrån dvs djupt saltvattensfiske efter lax (stilla havs arter) på yrkes båtar ofta av stål.
            Testa spänningen över vajern på egna grejor jag törs påstå att på plastbåtar eller mindre aluminium båtar här hemma får du samma effekt bara genom att ansluta vajern via en släpkontakt till en offeranod gärna stor själv har jag lagt ner allt experimenterande med detta och fisken hugger ändå.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

kör du blackboxen på tex cannon elrigg så bryts funktionen som gör att lodet stannar då det bryter ytan.

Alla någorlunda moderna Cannon elriggar har PIC (positiv ion control) dvs samma sak som Protrollboxen på mag 10 före 2006 är den inte ställbar via knapp men att riggen har finessen framgår av texten på ovansidan alla de större som Mag 20 och Mag 20 DT samt de flesta Digi-Troll IV har en ställbar knapp på baksidan av motorhuset, om riggen ifråga har "finessen" framgår detta tydligt av text på motorhuset.
              Tillägg för att säkerställa funktionen på Cannons "short stop" dvs att vikten stannar vid ytan krävs ofta en liten förlängning mellan vikt och wire den grejen finns som tillbehör att köpa, märkligt nog är den inte bifogad åtminstone inte i mina inköp liten kort svart grej som sätts emellan vikt och änden på vajern, kolla upp tillbehören! mvh
              Senast ändrad av TAMTAM; 2008-03-28, 22:35.

Kommentera

[QUOTE=teamfjellstrom;350889]Fick med en protroll när jag köpte elriggarna, de säger att de är mera viktigt när man har elriggar.
                Tippar att en hamnar på en tusenlapp med frakt och tull.[/QUOTE
                Om det du köpte var Cannon så bet du dej i foten om Scotty kanske ett användbart komplement, Scotty har inte så många "finesser" direkt. ] ville bara retas lite

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                5 svar
                588 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RK99
                av RK99

Arbetar...
                X