Ursprungligen postat av madmats
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Östersjön -08
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggHaha Mats ser fram emot det kolla kortet rakt öster om Grisblänkan finns varm dusch och skithus om man kan koderna!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggHej Piggen vid Landsort ligger heta ställen mindre än en halv distans från land som jag sa hård vind om den ligger rätt är inget problem testa detta vid Understen bara dra på gasen och försvinna mot land dock Understen är bevisligen bra trots allt kollar du statistiken under ett antal år är det få ställen som kan matcha Landsort så här långt norrut visserligen mer etablerat än Understen, vi får se jag kommer besöka grabbarnas ställen men de kommer knappast besöka mina! mvh
]
Sen har vi ju alla våran egen gräns för när man lägger ner och åker hem och den gränsen ska man aldrig tumma på, tyvärr saknar vissa den insikten det är då olyckor inträffar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggBara kolla statistiken och du ska veta att gräset inte är grönare alla dagar tillbringade ett antal dagar där minst lika döda som någon vid Landsort iofs något senare på säsongen smaken är som baken kolla Allesandros guide fyra över 18 kilo på två veckor blåser det upp är skydd nära bara ett tips.
Själv lär jag nog också besöka Understen igen men Landsort är långt ifrån nerlagt den saken är klar mvh och lycka till
Inget illa menat om "dina" hemmavatten, är väl medveten om att laxarna även där stundtals både är många- och grova. Smaken är olika och alla har vi vår egen uppfattning och därtill våra smultronställen. Som en liten parentes kan nämnas att "bästa helgen" (enligt majoriteten) vid Landsort denna säsong var under cupen, vilket om jag inte missminner mig gav 16-17laxar/dag på runt 40-talet båtar. Nu är lyckligtvis inte trollingtrafiken, som du säkert vet, än inte riktigt lika påtaglig ett stycke norrut, kring 20-25st ekipage brukar som mest tampas om utrymmet (som tack och lov finns). "Bästa helgen" här dvs nationaldagen t.o.m. söndagen gav i runda slängar 15-20st fisk/dag på nästan lika många båtar. Även torsdagen veckan efter gav snudd på 15fisk på lika många båtar. En kamrat från Karlsborg provade i år nämnda område för första gången (ensamfiskare), smått ofattbart men sant resulterade hans 3dagars tripp i 12st durkade salmonider samt 8st tappade! Mkt skicklig kille visserligen, men säger ändå ngt om områdets potential. Nej, nu får det vara nog med "reklam", var och en blir som sagt salig på sitt och tur är väl ändå det...
Skitfiske allihopa!Senast ändrad av DavidJ; 2008-09-02, 20:22.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DavidJ Visa inläggHej TAMTAM
Inget illa menat om "dina" hemmavatten, är väl medveten om att laxarna även där stundtals både är många- och grova. Smaken är olika och alla har vi vår egen uppfattning och därtill våra smultronställen. Som en liten parentes kan nämnas att "bästa helgen" (enligt majoriteten) vid Landsort denna säsong var under cupen, vilket om jag inte missminner mig gav 16-17laxar/dag på runt 40-talet båtar. Nu är lyckligtvis inte trollingtrafiken, som du säkert vet, än inte riktigt lika påtaglig ett stycke norrut, kring 20-25st ekipage brukar som mest tampas om utrymmet (som tack och lov finns). "Bästa helgen" här dvs nationaldagen t.o.m. söndagen gav i runda slängar 15-20st fisk/dag på nästan lika många båtar. Även torsdagen veckan efter gav snudd på 15fisk på lika många båtar. En kamrat från Karlsborg provade i år nämnda område för första gången (ensamfiskare), smått ofattbart men sant resulterade hans 3dagars tripp i 12st durkade salmonider samt 8st tappade! Mkt skicklig kille visserligen, men säger ändå ngt om områdets potential. Nej, nu får det vara nog med "reklam", var och en blir som sagt salig på sitt och tur är väl ändå det...
Skitfiske allihopa!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggBara kolla statistiken och du ska veta att gräset inte är grönare alla dagar tillbringade ett antal dagar där minst lika döda som någon vid Landsort iofs något senare på säsongen smaken är som baken kolla Allesandros guide fyra över 18 kilo på två veckor blåser det upp är skydd nära bara ett tips.
Själv lär jag nog också besöka Understen igen men Landsort är långt ifrån nerlagt den saken är klar mvh och lycka till
andra två tappade iår så var det helt klart så att dom var för få i båten, bara två
personer.
Helt övertygad om det varit fyra personer i båten så hade minst en av dom kommit upp, misstaget många gör är att var för få i båten, skall man köra båten, vinscha djuplod och pulkalinor (alternativt lyfta pulkalinor) och samtidigt drilla så krävs det många ombord, sen håva också. En sak som talar emot landsort är det stora sälbeståndet, tydligen var 23:an ifrån landsort riven av en säl och jag tror laxen klart blir störd av dom.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggHelt med dej på potentsialen för Understen tro inte något annat tidvis kommer området nog vara oslagbart MEN bara under korta perioder och vädret MÅSTE samarbeta skillnaden mot Landsort är att fisket blir bränslemässigt mycket dyrare (om du inte hittat rätt naturhamn förstås och har gott om dunkar då kanske det blir bara dubbelt så dyrt ) Underskatta inte Landsort på något vis flaskhalsen här är trängre var så säker, har du ruffad övernattningsbar båt har du mycket nära till fisket mvhHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggHur är det med säl där ute?
Vid yttre karvasen och kobben nordost som jag inte minns namnet på nu har jag haft ett helt gäng i kölvattnet inne vid Landsort såg jag inte så många i år ganska få faktiskt jämfört med förra åretI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Lax i Blekinge
Verkar vara bra fiske i Blekinge, såg att "WW-Olle" tagit mkt fisk senaste tiden. Har själv ingen erfarenhet av annat än Simrishamn, ngn här som vet vilket område som han fiskar i fn., var det är lämpligt att sätta i båten? Kanske blir en tur till helgen om vädret tillåter?
Annars kan jag rapportera min kamrat var ute i Simrishamn för ett par helger sedan. Han påstår att han hade en ganska hyvsad fisk på, direkt på morgonen, som dock steg av igen, Deepseadiver i wtm och och Apex 3,0 wtm. Sen var det dött.//Mvh Magnus
Kommentera
-
Vet inte var WW-Olle har varit just nu men det verkar som fiske, Själv så var jag ute några gånger sydöst Tärnö i somras och fick fisk/hade kontakt varje gång. Området kallas "Mellangrund". Inget över 5 kg men tappade något större. Det finns ramp i Garnanäs viken och då har du ca 6 distas ut till dom bästa ställena.
Åker själv ner från Stockholm i helgen och tar inte båten med mig, hade tänkt ta en runda i Österlen för Öring. Men om någon är sugen på trolling kan jag ta en dag för det./ Mvh Björn
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
640 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99