Östersjön -08 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjön -08

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dax att uppdatera lite här nu, har varit ute några turer under sommaren och lyckats få en del lax, inga stora dock, största på 3,8 kg. Flera laxar har varit för små.

Var kul att kunna åka ut under semesterdagarna och hitta lax relativt enkelt och nära land. NK28 och Iron horn har jag haft framgång med.
    Bifogade filer
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Sjysst semestersysselsättning att bända Lax ute på Östersjön, det kan man ju stå ut med

Kommentera

• Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Sjysst semestersysselsättning att bända Lax ute på Östersjön, det kan man ju stå ut med
        '
        Jo bända smålax en blank sommarmorgon e helt ok

Kommentera

• Körde utanför Karlskrona idag, blev 4 laxar i baljan, 2-4,5 kg, släppte tillbax två för små, tappade 4 st, och hade några påslag som aldrig fastnade, skitkul dag i finfina vädret, kul med dubbelhugg oxå!

Bilder finns på bloggen...

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
            Körde utanför Karlskrona idag, blev 4 laxar i baljan, 2-4,5 kg, släppte tillbax två för små, tappade 4 st, och hade några påslag som aldrig fastnade, skitkul dag i finfina vädret, kul med dubbelhugg oxå!

Bilder finns på bloggen...
            Låter som en riktigt trevlig dag. Inte varje gång det hugger så frekvent på östersjön.

Kommentera

• Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg
              Låter som en riktigt trevlig dag. Inte varje gång det hugger så frekvent på östersjön.
              Ja det var det, höstfisket kan vara otroligt kul här nere vissa dagar om man bara hittar dom. Sen att man har rätt båt gör ju inte saken sämre....

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                Ja det var det, höstfisket kan vara otroligt kul här nere vissa dagar om man bara hittar dom. Sen att man har rätt båt gör ju inte saken sämre....
                Precis att hitta dom är största jobbet. Beträffande båten kan jag bara hålla med, 620 är en
                riktigt nice båt för trolling ute till havs.

Kommentera

• Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg
                  Precis att hitta dom är största jobbet. Beträffande båten kan jag bara hålla med, 620 är en
                  riktigt nice båt för trolling ute till havs.
                  Mats jag har varit med om det även så långt norrut som sydost Huvudskär, bara en fråga om betesfisk i området fick fisk i stort sett alla resorna det året (sommarfiske) till och med trippelhugg NO ekoknölen inga stora fiskar varierade mellan 1,5 till 6 kilo men kul var det värsta var att strax efter trippelhugget då jag hade dem i plottern kommer den förbannade marinen ost Utö/Nåttarö och kör bort oss, skjutningar i området!!! Detta var inte igår och dessvärre har det blivit dåligt med försöken på senare år dock finns betesfisk finns lax bara en fråga om hur mycket!
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                    Signö=Singö antar jag, verkar vara mer som kör där uppe jämfört med landsort.
                    Kolla statistiken för våren 08 Landsort står sej bra för att inte säga mycket bra dessutom området har en hel rad fördelar mot Understen jag vet har fiskat bägge, speciellt bränslemässigt allt är nära vid Landsort sjömil efter sjömil vid Understen, visst är det nog ett bra ställe men det är också minst sagt stora vatten!
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                      Mats jag har varit med om det även så långt norrut som sydost Huvudskär, bara en fråga om betesfisk i området fick fisk i stort sett alla resorna det året (sommarfiske) till och med trippelhugg NO ekoknölen inga stora fiskar varierade mellan 1,5 till 6 kilo men kul var det värsta var att strax efter trippelhugget då jag hade dem i plottern kommer den förbannade marinen ost Utö/Nåttarö och kör bort oss, skjutningar i området!!! Detta var inte igår och dessvärre har det blivit dåligt med försöken på senare år dock finns betesfisk finns lax bara en fråga om hur mycket!
                      Ja det verkar inte fångas lika mycket uppväxare utanför Nynäs nu som tidigare år. Kanske är det
                      färre båtar ute och nöter eller så har det varit sämre med betesfisk. Men nu ser det ju i allafall ut som vi går mot ljusare tider beträffande laxfisket i östersjön.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      640 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X