Östersjön -08 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjön -08

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

min östersjöpremiär gick inte så bra iår

gick ut igår söndag på ett spegelblankt vatten med en kompis båt
    hittade ett område med mycket fisk men dom ville inte hugga
    hade säkert 20 gånger laxar vid loden som följde efter en stund för att sedan dyka mot botten

vi provade allt fort, sakta, stanna, bromsa, gasa, lösa ut men inget hjälpte
    vi tilloch med nästan krockade båten med en lax
    tyckte att jag såg något i vattnet två meter snett föröver båten och jo det var en lax som solade sig och lämnade efter sig en virvel i vattenytan

nåja nästa helg så är dom nog hungriga igen

Kommentera

Fiskade Blekinge i veckan. Sent på onsdagseftermiddagen får vi första laxhugget i vår båt. På mitt spö, great whitare. Precis när en stor fiskebåt passerar ganska nära, så vi trodde att nu sitter den i den såklart.. Men båten går åt andra hållet, föröver! Grabbarna rensar spön i rasande takt, den fortsätter rusa, 200 m är den uppe i nu. Vid 300 meter börjar den mattas, och vi är på väg att vända båten. Tänkte att nu får jag stopp på den och kan börja jobba in lite lina. En paus på 1 sekund tar den, sen ökar den farten. Helt sinnesjukt! Några sekunder efter det så tror jag att den vänder, och vevar frenetiskt.. Upp får jag 350 meter lina..

Linan har fransats en lång bit ser jag. Förmodligen har beteslåset till paravanen sabbat det. För jävla surt att inte ens få en chans att drilla, skit paravaner.. jaja.. Man fick känna på råstyrkan av en stor lax (pelle sa att det var förmodligen en 20+)

Idag körde vi pulkor istället, fungerade väldigt fint men inte ett sniff av en lax...

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
        En liten rapport från Pikeless kommer här oxå. Var ett par kortare turer på öresund i helgen, körde efter öring och trimmade in grejorna. Allt funka fint, men öringen höll sig borta, bara en massa torsk.

Så idag kom jag i väg till Simris och årets första tur på Östersjön, underbart väder och bra fiske. Fick upp tre fiskar - 5, 9 och 12 kilo!

Fiskarna tog på lite blandat, dipsy, sked och flasher, och 50-70 fot va djupet som funka bäst i dag.

Kör nog i morgon igen!
        Nyfiken på båten din, vad är det för en? Som TAMTAM kommenterade, stort akterdeck
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
          Nyfiken på båten din, vad är det för en? Som TAMTAM kommenterade, stort akterdeck
          Det är en Beason 585C, de görs inte längre men den är byggd på samma skrov som de har än idag - 2.58 bred!

Om jag är nöjd, absolut!

Det har dock pratats en del negativt om skrovets sjöegenskaper genom åren, då den anses lite kort för sin bredd. Men vet man vad man ska åtgärda, så har man enkelt en kanonbåt.

Sen görs ju överbyggnaderna fortfarande, så den dagen man blir frusen och vill ha en hytt med värmare så är det inget större jobb att byta själv.

Skicka ett PM om du vill ha bilder el mer info.

Nog om det nu, så:

Körde södra Östersjön i onsdags, blev en under måttet och bomma två..bla en som inte förstod att man inte ska hoppa med en stor dipsy i andra änden av linan!

Kommentera

Lax, Åland

Laxen finns vid Åland redan, 3 laxar landade (vad jag vet)bland de som testat, ett fint dubbelhugg på 6 kg och 11 kg bordades fredag kväll.....själv kom jag inte så långt idag då kompressorremmen på kompisens båt brast när vi skulle rigga ut.....
            Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx Visa inlägg
              Laxen finns vid Åland redan, 3 laxar landade (vad jag vet)bland de som testat, ett fint dubbelhugg på 6 kg och 11 kg bordades fredag kväll.....själv kom jag inte så långt idag då kompressorremmen på kompisens båt brast när vi skulle rigga ut.....
              Va?! va ju lite slött! var det sarlings båt? vad hände, e snurran ok eller gick ngt mer slut? skall väl snart ta tag i trollingen jag med, måste ut o samla lite timmar iaf
              I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

morjens

nej puttes mariner, sarling kör fyrtaktare, fick ny rem levererad ut på havet men ack, fel rem från firman, och rätt rem fanns inte på hyllan, är nog bara att montera nya remmen och tuta och köra tror jag..

så nya tag, och lax verkar det finnas inget snack om saken....

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
                Va?! va ju lite slött! var det sarlings båt? vad hände, e snurran ok eller gick ngt mer slut? skall väl snart ta tag i trollingen jag med, måste ut o samla lite timmar iaf
                Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Singö-lax på 16.3 kg. Nu är racet igång...

Bild finns på Stockholms Trollingklubbs blogg.
                  /Magic

Kommentera

Kom på att jag har glömt rapprtera här, en 6 kg förra söndagen långt ut på havet syd Utklippan på Dipsy med en blå/gul Raptor bakom.

Var ute igår och även på förmiddagen idag och letade vandrare men inga laxar i döda havet...
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                      Singö-lax på 16.3 kg. Nu är racet igång...

Bild finns på Stockholms Trollingklubbs blogg.
                      En tolvkilos kom tydligen upp idag.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      648 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X