Amerikanska planer boards! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amerikanska planer boards!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jonas.b Visa inlägg
    Är det många här som kör med ym`s SL planer??
    Har hört att de spänner grymt bra i låga farter!men de liknar de hemmagjorda man använde innan pulkorna fanns på marknaden,och liknande utterbrädor gick fint tills det blåste kraftigt då dök dom med grymma följder!! är det någon som har testat ym`s i GROV sjö??
    Ser att de flesta på forumet rek TL , finns nu nygjorda kopia på TL Steenson power
    som Olssons säljer är det någon som testat dom om de spänner bra i låga farter!!
    Visst är TL bra (äldre modellen enda jag känner till) men vill inte rekommendera dem solklart, beror på vad man ska använda dem till om mest ytfiske i V-sjöar skulle jag nog satsa på lite lättare grejor kanske som mariestadare pga att de är lättare att hantera behöver inte så kraftig mast.
    Tycker dock TL är de bästa på havet där man behöver ordentlig spridning och vill hänga på lite tyngre paravaner av och till.
    TL funkar även i insjöarna men är jobbigare ska tillägga kvaliteten på de äldre är inte så bra de funkar fint men som sagt hantverket......
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jag har sett yms SL in action
      Var med en polare en dag utanför simris
      Tyckte dom verkar bra både i drag och annat
      Dom verkar ha bra flytkraft som måste
      kunna motverka djupdykningar
      En fördel är ju också att dom är hopfällbara

Har hört att de spänner grymt bra i låga farter!men de liknar de hemmagjorda man använde innan pulkorna fanns på marknaden,och liknande utterbrädor gick fint tills det blåste kraftigt då dök dom med grymma följder!! är det någon som har testat ym`s i GROV sjö??
      Ser att de flesta på forumet rek TL , finns nu nygjorda kopia på TL Steenson power
      som Olssons säljer är det någon som testat dom om de spänner bra i låga farter!!
      Spöböj !!

Kommentera

Det som jag är ute efter är en pulka som spänner och följer med i svängar i farter under 2 knop
        och samtidigt tål någorlunda med sjö!!
        över 2 knop så finns det många märken som funkar kanon bra.
        Bra med åsikter och erfarenheter ang prestanda på olika märken som finns att köpa i dag!!
        lax

Kommentera

Snacka med Jojon 80 han kör TL i löjfart och byter nog inte ut dem i första taget han har nog provat men det blev nog TL ganska omgående igen om jag inte minns fel skicka honom ett PM !!
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Snacka med Jojon 80 han kör TL i löjfart och byter nog inte ut dem i första taget han har nog provat men det blev nog TL ganska omgående igen om jag inte minns fel skicka honom ett PM !!
            "Snigelpulkan" nr 1 vågar jag säga är (ohotat) fredrikssonpulkorna. Flesta här känner säkerligen till dessa. Fungerar ypperligt i >2kn, "drar" i hårdaste laget i högre farter kombinerat med GROV sjö... Är det planers för löja ni letar efter ÄR katamaranmodeller mer eller mindre överlägsna, i annat fall trotjänare likt Mariestad / Grizzly / Big-Jon / SME / TL m.fl. får ursäkta...

Kommentera

Har själv kopior av TL pulkor som jag har gjort själv med betydligt mindre vikt än original pulkan, skulle tro att jag har ca 1.5kg, med 3 kg som det är på original pulkan drar dom som satan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
              5 svar
              640 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RK99
              av RK99

Arbetar...
              X