Vilken nylonlina till trolling? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken nylonlina till trolling?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Någon som vet en internet-shop som säljer Berkley Big Game 0.38. Hittar bara på http://www.olssonsfiske.se/ och dom verkar inte ha den blå som jag vill ha!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
      Push-up:
      Hur får man linan att hålla 3-6 år?!
      Jag byter minst en gång per år och rulle.
      Sist köpte jag 1500 m Matrix för 1,50 m, på den har jag kvar en del men när den är slut så blir det nog nylon igen. På den tiden det begav sig så var det stren och platil jag körde med med mest, hur har de utvecklat sig eller är nylonen likadan som för tio år sedan?
      Fyll på med mer alternativ, gör inget om det kostar, lär ju inte komma i närheten av flätlinepriserna.
      Fast berkley big game verkar ju vara populär. Vilken lina är nylonens "Rolls Royce" ?

//C
      Big game är en utmärkt lina vissa gillar uppenbarligen inte clear vilket iaf är mitt favoritval innan du "per automatik" byter dina linor provdra dem finns ingen anledning att byta bara för att man tror de är slut.
      På trolling rullar använd en grövre lina än normalt lägg sedan på en tafs av lämplig grovlek närmast betet om du är orolig för att grövre lina ska störa betets rörelser, grövre nylon ger mer "stumhet" om du är ute efter den själv kör jag vassare krok och grov nylon och jag kan inte klaga, har dessutom rullar som klarar lite mängd av grov lina lycka till
      PS är du ute efter djuptrolling med Dipsy osv är dock flät oslagbar för att komma djupt en jävel på att dyka är den.
      Dock föredrar jag flät vid kast men med en nylontafs framför
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hegge Visa inlägg
        Någon som vet en internet-shop som säljer Berkley Big Game 0.38. Hittar bara på http://www.olssonsfiske.se/ och dom verkar inte ha den blå som jag vill ha!
        Är det verkligen ingen som vet?

Fysiska butiker i göteborg eller borås med omnejd fungerar oxå.

Kommentera

Ring och hör med dom enligt katalogen så ska dom ha den. Då får du ett svar om dom har hemma eller om det är på väg.
          Kör själv med den linan sen 2 år tycker att den funkar mycket bra och den syns bra ovanför vattnet

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
            Jaha, sitter och räknar lite på hur mycket pengar jag lagt på lina under -07 och inser att flätlina och sex spön som snvänds flitigt kostar en smärre förmögenhet.

Jag trollar i princip bara gädda och gös och har uteslutande använt flätlina pga styrkan och stumheten.

Det var åratal sedan jag köpte en nylonlina men utvecklingen måste ju gått framåt även där, eller?

Vilken vilka linor kan ni rekommendera?
            Ska inte kasta med dem bara trolla.

//Conny
            Hej Conny; Vid trolling efter Gös, Lax och Öring föredrar jag vanlig nylonlina. Nylonlinan är betydligt nötbeständigare än flätlinan och mera förlåtande om du lyckats få en riktigt stor fisk på någon av dina trollingdrag eller wobbler. Till gäddspinn och vertikalt fiske använder jag helst PowerPro eller TufLine XP spectralinor. De är som du skriver både stumma och starka, men saknar nötbeständighet. Jag rekommenderar att du testar båda fabrikaten och sedan väljer det som passar dig bäst.
            Go for the Big Ones!
            Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
              Ring och hör med dom enligt katalogen så ska dom ha den. Då får du ett svar om dom har hemma eller om det är på väg.
              Kör själv med den linan sen 2 år tycker att den funkar mycket bra och den syns bra ovanför vattnet
              Har nu kontaktat dem och de hade inte den linan längre, dom tyckte den var "lite skrikig"!
              Vill juh ha den blå just för att många sagt att den syns bra ovan vattnet. Får bli att ta en annna förg då!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
              5 svar
              643 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RK99
              av RK99

Arbetar...
              X