Vilken nylonlina till trolling? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken nylonlina till trolling?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken nylonlina till trolling?

Jaha, sitter och räknar lite på hur mycket pengar jag lagt på lina under -07 och inser att flätlina och sex spön som snvänds flitigt kostar en smärre förmögenhet.

Jag trollar i princip bara gädda och gös och har uteslutande använt flätlina pga styrkan och stumheten.

Det var åratal sedan jag köpte en nylonlina men utvecklingen måste ju gått framåt även där, eller?

Vilken vilka linor kan ni rekommendera?
    Ska inte kasta med dem bara trolla.

//Conny
    http://sportfisher.se

jag köpte mig en spole med en lina som heter stren gold dryga 2000meter för 250:- verkar va en bra lina med lite spolminne som jag kommer använda till trolling. har lyckats fånga en öring på dryga 4 kg iallafall utan linbrott köpte 0,40 som även ska användas till ismetet om det blir något.

Kommentera

Berkley Big Game, den gröna varianten i 15LBS, 0.38? är extremt populär, är också den enda jag använt, men den har aldrig svikigt heller.
      sigpic

Kommentera

men vaffan, har du redan fyllt rullarna så är ju utgiften på lina klar de närmaste 3-6 åren:o
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jag kör med big game 0,38 blå lina och clear har även kört med den mossgröna men gillar den blå bäst syns bra över ytan och är nästan osynlig under ytan

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
            Jaha, sitter och räknar lite på hur mycket pengar jag lagt på lina under -07 och inser att flätlina och sex spön som snvänds flitigt kostar en smärre förmögenhet.

Jag trollar i princip bara gädda och gös och har uteslutande använt flätlina pga styrkan och stumheten.

Det var åratal sedan jag köpte en nylonlina men utvecklingen måste ju gått framåt även där, eller?

Vilken vilka linor kan ni rekommendera?
            Ska inte kasta med dem bara trolla.

//Conny
            Ja köpte berkley trilene 0,31 tog 9 kg nog 300 meter 89 kr på hi sport iof rea. Man får dra rätt hårt innan den brister .Helt klart jämförbar i styrkan med fireline 0,20 tycker ja.
            När du köper flätlina nästa gång köp till flera rullar så kan du ju komma ned kanske till 1,50 kr per meter , så blir det ju lite billiagre än å köpa 5 spolar Power pro ala 269 kr spolen.

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
              Jag kör med big game 0,38 blå lina och clear har även kört med den mossgröna men gillar den blå bäst syns bra över ytan och är nästan osynlig under ytan
              En 3276m spole med Big Game för 400spänn känns som en bra investering. Sedan ställer du den mörkt och kallt.

Jag tycker "Clear" varianten är bra mkt sämre än den "gröna". Hårdare, sämre hållfasthet o.s.v.

Kanke kan handla om gammal lina osv? Men är nästan helt säker på att så inte är fallet.
              sigpic

Kommentera

Instämmer i att Berkley Big Game 0,38 på storspole är en höjdare jag kör med den blå och så gör många av mina laxtrollande bekanta även dem med gott resultat så köp en storspole sån och linda på och ställ den sen i en mörk påse i svalen så är den som ny även kommande säsonger.

Jag köpte en på ca 10.000m för 795 kr om jag minns rätt men då skulle jag fylla 10 rullar med dryga 400m/st och resten står i svalen

Kommentera

vanligt fladen 0,40 fast du får ju hitta mycket lina!

Kommentera

Push-up:
                    Hur får man linan att hålla 3-6 år?!
                    Jag byter minst en gång per år och rulle.
                    Sist köpte jag 1500 m Matrix för 1,50 m, på den har jag kvar en del men när den är slut så blir det nog nylon igen. På den tiden det begav sig så var det stren och platil jag körde med med mest, hur har de utvecklat sig eller är nylonen likadan som för tio år sedan?
                    Fyll på med mer alternativ, gör inget om det kostar, lär ju inte komma i närheten av flätlinepriserna.
                    Fast berkley big game verkar ju vara populär. Vilken lina är nylonens "Rolls Royce" ?

//C
                    Senast ändrad av Cole; 2007-12-27, 23:02.
                    http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    628 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X