Röding-trolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röding-trolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Farten brukar vi hålla mellan 2,1-2,3knop har inte fiskat riktat efter rödingen på hösten eftersom att den leker då. Men på våren när det är kalt i vattnet så går den ganska högt i vattnet men sjön jag fiskar mest i har ett snitt djup på 100m men på våren så fiskar jag det djupaste betet på 25ft och lite längre släp efter båten. Det brukar då vara bra vid varmvatten fläckar

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Tre S/ Ja det vattnet har man ju hört talas om att det skall gå stor röding, på de få turer jag gjort där har det blivit gädda. Skall bli intressant och höra fortsättningen på detta.
      www.lindh81.blogspot.com

Kommentera

Minns en notis i lokaltidningen för några år sedan om en hyfsad röding från den aktuella sjön. Vad jag kan erinra mig om så var den fångad sommartid på trolling. Med största sannolikhet utan några mer avancerade hjälpmedel. Helt klart ett intressant vatten då det är outforskat med mer raffinerade metoder.

Kommentera

Precis Nostra!! Visst blir man nyfiken? Vi har inte lyckats komma ut nåt mer sen sist. Det är inte säkert att det blir nån mer tur i år heller. Har lyssnat lite på bl.a. Team Char och kommit fram till att det nog är bäst att vänta till våren. Men man vet ju aldrig. Mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
          5 svar
          665 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RK99
          av RK99

Arbetar...
          X