Trolling ideer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling ideer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling ideer?

Här kan ni skriva upp alla era ideer, tex att man kan stacka upp skedar på linan mellan stackern och linutlösaren! hur man kan locka till sig fisken osv.

Langa på en liten skallra/bjällra ca: 30-50cm framför vobblern när man trollar gös. Tänkte då spec på natten! Skulle nog vara en hit. Han dock inte testa det i sommras....
    http://www.silverbums.com

Kommentera

Hur gör man ett silverstim?? som ska se ut som fullt med betesfisk som flyr bakom båten?

Kommentera

Skulle det funka om man har på någonting som luktar på betet?? har hört att Anis olja iaf ska funka bra på mask!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimpan Visa inlägg
          Hur gör man ett silverstim?? som ska se ut som fullt med betesfisk som flyr bakom båten?
          Hur man gör ett silverstimm Prova Shark loden som bla säljs utav Wild Water helt grymma!

Kommentera

Skulle det funka om man har på någonting som luktar på betet?? har hört att Anis olja iaf ska funka bra på mask!
            Prova Gulpmaskar! Klipp till en stripa och sätt på kroken, Hört endel som kört och fått fisk! bara att prova och se resultatet!

Kommentera

Finns säkert 100talet med olika doftsprayer gjorda just för att ha på betena.
              sigpic

Kommentera

Okej, dom där Gupy fiskarna värkar lovande om man skulle få slut på löja! så jag tror jag ska beställa ett par tack för tipset föresten!

Kommentera

Proppeller och lyspärlor framför betet...
                  Har tacklat såhär några gånger med hyffsad framgång på Gös och Gädda.
                  3-4 dm framför betet har jag en pärla, proppeller och sen 3 pärlor till...

Har spöat upp djupriggsloden med en kulhammare och sprayat cromlack på dom...
                  + att jag kört med en blänkelänga direkt efter loden. Funkar bra på Lax/Öring/Röding.

Ja just det... En gulpmask på kroken funkar fint också, tänk på att var du placerar den kan ändra på gången för mindre vobblers.
                  Senast ändrad av Boa; 2007-11-21, 22:28. Anledning: Kom på en sak till...

Kommentera

...

Tackar för tipsen Boa! Jag tänker börja med Silver stimmet, har beställt två st på 5m och 10 stora silver/Guld skedar på vardera. Men kommer ha det som en lockelse på djupa vatten! =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    665 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X