trollingtidning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trollingtidning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• trollingtidning!

Varför inte en ren trollingtidnig i sverige!finns i andra länder?

Ja varför inte,det finns ju lite trollare i Sverige och det finns ju andra spec tidningar som funkar + att trollare har ju ganska dyra grunkor till sitt fiske eller hur ?

Kommentera

För smalt finns inte det underlaget en bra tidning med massor av tips och internetlänkar är denna Great Lakes Angler (GLA) amerikansk ja visst men mycket användbar deras fiske sker normalt i varmare väder och på större djup dock massor av tips på olika grejor och teknik som vi inte ens sett i Sverige, mycket skit också men som vanligt man får sålla kul och relativt billig är den deras internetforum är fullt av hjälpsamma gubbar om man undrar över något jag och några finnar brukar delta av och till.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

läsa om trolling

det är ju inte alltid kul att läsa om flugfiske å annat icketrolling när man nästan
        bara är intresserad av trolling.(får jag inte trolla fiskar ja inte=vrång jävel jag)

Kommentera

Hade nog inte prenumererat på tidningen men köpt ett antal lös ex av den per år. För trollingen har ju sin charm helt klart och mera tips mm hade varit roligt att läsa om. Vad för utländska tidningar finns det? De får ju vara på engelska så man kan förstå vad de handlar om.
          Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Kommentera

Finns inte folk så det räcker till en sån tidning. Finns nog fan så mkt fler metare i sverige än det finns trollare, men det finns ingen svensk metetidning (mig veteligen)

Kommentera

trolling

Tror fan att ja aldrig sett en "metare" i verkligheten men trollare har ja sett
              hundratals!. jag tror varken på tomten eller metare!

Kommentera

Genren kanske är för liten. Men trolling är faktiskt den fiskeformen som ökar mest just nu. Jag skulle gärna se en tidning som handlade om trolling, kombinerat med spinnfiske från båt och havsfiske. Alltså båtfiske överlag. I denna tidning skulle jag vilja se artiklar och tester om lämpliga båtar, utrustning, ombyggnationer, fisketips m.m m.m. Jag är övertygad om att det finns både intresse och bakgrundsmtrl till åtminstone 4 nummer/år. Bara att rapportera fån alla större trollingtävlingar med ett snyggt reportage är ju ett styvt arbete! Lägg sedan till all utrustning från flytoveraller, vhf:er, plottrar, lod, ner till minsta trekrok, så nog finns det underlag. Köper jag en fisketidning idag är inte ens hälften av artiklarna intressanta. Köper jag en båttidning får jag bara läsa om 7-meters daycruisers med heltäckningsmatta och solbädd. Och jag tror inte jag är ensam om de här åsikterna.

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
                  Genren kanske är för liten. Men trolling är faktiskt den fiskeformen som ökar mest just nu. Jag skulle gärna se en tidning som handlade om trolling, kombinerat med spinnfiske från båt och havsfiske. Alltså båtfiske överlag. I denna tidning skulle jag vilja se artiklar och tester om lämpliga båtar, utrustning, ombyggnationer, fisketips m.m m.m. Jag är övertygad om att det finns både intresse och bakgrundsmtrl till åtminstone 4 nummer/år. Bara att rapportera fån alla större trollingtävlingar med ett snyggt reportage är ju ett styvt arbete! Lägg sedan till all utrustning från flytoveraller, vhf:er, plottrar, lod, ner till minsta trekrok, så nog finns det underlag. Köper jag en fisketidning idag är inte ens hälften av artiklarna intressanta. Köper jag en båttidning får jag bara läsa om 7-meters daycruisers med heltäckningsmatta och solbädd. Och jag tror inte jag är ensam om de här åsikterna.

precis vad jag tycker båtfisketidning borde ju vara optimalt ...

Kommentera

metare??? dom läser väl kalle anka.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    593 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X