Göstrolling i beckmörker (helt mörkt) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göstrolling i beckmörker (helt mörkt)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
    Jag sitter och surar över hur jäkla svårt det är att komma sig iväg på efterjobbet fiske nu frammåt hösten till. Jag har en bit till båten och har svårt att vara där innan sju. Under sommaren har vi försökt (med ytterst måttlig framgång) trolla gös under natten, men då är det ju i princip ljust. Nu blir det ju mörkt vid nio tiden vilket lämnar en dryg timme åt fiske. Många snackar ju om göstrolling på natten, men jag antar att det är sommar-nätter folk snackar om då? Beckmörker har aldrig riktigt vart nån höjdare i min erfarenhet?

Vad jag hoppas på är är att nån kan säga att jag har fel och förmå mig köra ett par timmar i mörker

Vänligen
    Robert
    Hej Pepp-Robert; Gösen är under vår, sommar och förhöst en typisk skymnings- och nattjägare. I år trollade vi efter gös på Mälaren till slutet av augusti när den första kallfronten från norr sänkte ytvattentemperaturen, drev ner gösen på djupet och lade sordin på gösfisket. Både i juli och augusti började gösen hugga på allvar efter solnedgången och då hade flertalet gösfiskare redan dragit hem efter avslutat gösfiske. Vi fick ganska skapliga gösar (4,5 - 6,5 kilo) runt midnatt när det var riktigt mörkt. I oktober - december har jag dagtid emellanåt fått gös vid jiggfiske, pimpel och trolling med wobbler, trevägslekande plus 0,7 m nylontafs till päronsänke som dunsar i botten och lockar. Mörkerfiske vill jag inte rekommendera så här års!
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
      Gaddkraeln eller vad du kallade dig. Att dom har ett öga som är anpassat för mörker visste jag nog. Men gränsen för all syn går nånstans. Kolmörkt gör det nog inte lättare även om gösen fick linser. Fullmåne gör det ju lättare att överblicka mot ytan. Eftersom det lyser upp åt dom. Så ljus är bra även för en blind. Alltid kan det förstärka nåt.
      Sen att det alltid varierar i klara och grumliga vatten säger ju sig självt.
      Det har du rätt i, my bad.
      Det verkar som det varierar jävligt kraftigt det här med gös och nattfiske från sjö till sjö.
      Man får helt enkelt prova sig fram.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
      5 svar
      636 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg RK99
      av RK99

Arbetar...
      X