Hur många storlaxar över 15 kg kommer upp i Vättern kommande höst-vinter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många storlaxar över 15 kg kommer upp i Vättern kommande höst-vinter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ska på premiärtur på Vättern och trolla lax på lördag.
    Jag undrar om Gränna och uppåt är bra?
    Eller finns det något annat ställe som är bra?
    Jag kommer söderifrån så att fiskeställe så nära Jkpg som möjligt skulle vara bra.
    Nu såhär första gången så blir jag nöjd bara jag får fisk, så ett fisksäkert ställe vore också bra
    Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

tjena oliver
      hästholmen norr om gränna brukar vara ett säkert ställe.
      kör rakt ut från hamnen följ sedan ombergs kilppor norrut .
      tänk på 300 meters regeln
      dock så brukar i regel karlsborgs sidan vara bättre tidigt på säsongen enligt folk som vet
      lycka till jag kommer vara där fre - sön

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
        tjena oliver
        hästholmen norr om gränna brukar vara ett säkert ställe.
        kör rakt ut från hamnen följ sedan ombergs kilppor norrut .
        tänk på 300 meters regeln
        dock så brukar i regel karlsborgs sidan vara bättre tidigt på säsongen enligt folk som vet
        Jag ska väl passa på att meddela att 300meters gränsen försvinner 1:a Decom jag inte kommer ihåg helt fel
        Fear no fish

Kommentera

Ursprungligen postat av woodlund Visa inlägg
          Jag ska väl passa på att meddela att 300meters gränsen försvinner 1:a Decom jag inte kommer ihåg helt fel
          Stämmer, nu är det dags att sätta hjul under pulkorna så att betena kan stryka klipphällarna...
          /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
            Iår har det snarare varit tvärtom...Men nu verkar det ha lossnat lite...
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av woodlund Visa inlägg
              Hmm.. är det inte rödingens förbudsområden som upphör att gälla tror inte 300met gränsen har med detta att göra alls detta gäller bara områden med "öppen strand"
              Magic se upp med landfiskarna skramlar så otäckt när dragen landar på båtbotten annars! lycka till därnere avundsjuk är man..
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Hmm.. är det inte rödingens förbudsområden som upphör att gälla tror inte 300met gränsen har med detta att göra alls detta gäller bara områden med "öppen strand"
                Magic se upp med landfiskarna skramlar så otäckt när dragen landar på båtbotten annars! lycka till därnere avundsjuk är man..

Förbudsområden består dels av tre fasta (året-runt) områden, dels av åtta tidsbegränsade områden. Till de tidsbegränsade områdena tillkommer också allt enskilt vatten söder om begränsningslinjen (som går uppe vid norra skärgården). Enskilt vatten är i princip allt vatten från land och 300 meter ut.

Förbudet för de tidsbegränsade områdena (inkl enskilt vatten) gäller till den 15:e december. För trolling upphör dock förbudet den 30/11. Detta innebär att du kan trollingfiska i de tidsbegränsade områdena och på enskilt vatten (inkl innanför 300 metersgränsen) och givetvis på allt allmänt vatten från 1/12.

Tack för lyckönskan, får hoppas att det blir mysigare på sjön än hemma i soffan...
                /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg

Förbudsområden består dels av tre fasta (året-runt) områden, dels av åtta tidsbegränsade områden. Till de tidsbegränsade områdena tillkommer också allt enskilt vatten söder om begränsningslinjen (som går uppe vid norra skärgården). Enskilt vatten är i princip allt vatten från land och 300 meter ut.

Förbudet för de tidsbegränsade områdena (inkl enskilt vatten) gäller till den 15:e december. För trolling upphör dock förbudet den 30/11. Detta innebär att du kan trollingfiska i de tidsbegränsade områdena och på enskilt vatten (inkl innanför 300 metersgränsen) och givetvis på allt allmänt vatten från 1/12.

Tack för lyckönskan, får hoppas att det blir mysigare på sjön än hemma i soffan...
                  Tack för klargörandet se till att ta den där redskapshandlaren i år brukar ju alltid dominera den tillställningen mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Tack för klargörandet se till att ta den där redskapshandlaren i år brukar ju alltid dominera den tillställningen mvh
                    Mmm, ska försöka, nån gång borde de ju köra bort sig - och då gäller det att passa på. Annars får vi väl se fram emot det traditionella julbordet.
                    /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                      Mmm, ska försöka, nån gång borde de ju köra bort sig - och då gäller det att passa på. Annars får vi väl se fram emot det traditionella julbordet.
                      Haha lossa hans propeller mutter på natten!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      613 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X