Trolling utrustning. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling utrustning.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling utrustning.

Tja. Någon som har tips på nåot bra trollingpaket? Skulle vilja ha ett paket med spö och rulle. jag tänkter ha det till att fiska gädda och gös i finjasjön. Jag brukar använda bomber 25A. Jag vill ha ett ganska långt, och ganska styvt spö, och en fin rulle(gärna ambassadeur), Men måste ju inte vara världsklass. Men bara så att det går att använda utan massa kladd. Jag har hittat massa paket men jag tror det är styvare spö för större fiske än det jag sysslar med. Det skall ju inte vara till havsfiske! Och sen så håller vi i spöna när vi trollar. Eftersom vi inte har spöhållare. Men det skall helst inte var för styvt, för det skall kännan rejält när man drillar, tycker jag. Och handtaget skall helst vara av tyg/gummi (kommer inte på vad det heter). Men det skall vara så man kan ha det i spöhållare för vi ska eventuellt köpa såna sen.

Det var kanske lite många behov men jag vill ha ett spö som man kan trivas med. Som skall vara bekvämt att hålla i. Och inte kosta mycket mer än 1000:-

Svårt att hitta kan jag tänka mig. Men ni kanske vet något spö som har det mesta av detta?

Kom på att det hette EVA handtag tror jag. jag hittade ett trollingpaket, vad tror ni om detta? Rulle: Shimano TR-200G. Vikt: 374g, Utväxling: 4. 3:1, Linkapacitet:0.40/360m
    Spö: Catana Downrigger-spöt har en mycket fin klinga tillverkad i högkvalitativ epoxy glasfiber, med
    en specialkonstruerad topp! EVA-handtag. Finns i längd 7 och 8 fot

Kommentera

Köp ett vanligt spin spö med en ambassadeur i klass upp till 60g och 9-10 fot inget trolling spö brukar vara svårt att få bra mothugg med dom när toppen ofta är mjuk och gjord för att linutlösaren ska göra mothugget

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ok, men vet nån något bra spinnspö då? jag hittar ju bara antngen för mjuka eller för styva.

Kommentera

Jag hittade ett Kunnan Queen i min lokala fiskebutik. Spöt hade en betesvikt på 15-50 g, och var 2,7 meter långt. duger ett sånt spö till trolling?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
          5 svar
          665 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RK99
          av RK99

Arbetar...
          X