Lina till göstrolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lina till göstrolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lina till göstrolling

Tja ja ska ned till en av dom mer kända gösjöarna i småland nästa vecka . vad kör ni för lina till Trolling . ja har vart där nere förrut å kört med större beten utan framgång . Så nu tänkte ja köra 11-14 cm wobblers i stället .
    Är 0,15 fireline för tunt känns som att 0,32 är för tjock . har iof Nylon 0,31 också men inge kul å fiska med gummisnodd.

Kör nylon lina! Bättre än flät!

Kommentera

Jag kör 0,28 nylon till det mesta , lax ,gös o gädda !
      Fear no fish

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inlägg
        Kör nylon lina! Bättre än flät!
        Nylon lina? Nylonlina menar du?
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
          Tja ja ska ned till en av dom mer kända gösjöarna i småland nästa vecka . vad kör ni för lina till Trolling . ja har vart där nere förrut å kört med större beten utan framgång . Så nu tänkte ja köra 11-14 cm wobblers i stället .
          Är 0,15 fireline för tunt känns som att 0,32 är för tjock . har iof Nylon 0,31 också men inge kul å fiska med gummisnodd.

0,15 fireline räcker gott för gösen...Kör själv med flätlina trots att många rekommenderar nylon. Begriper inte varför det skulle vara bätre med lina som töjer sig....
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Vilken sjö är det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink!
              BBRF, du är nog en av de få som måste fråga för att förstå vad någon menar när de använder en felaktig särskrivning?

Inte alls, jag förstår vad som menas. Begriper bara inte varför man skriver nylon lina när det heter nylonlina., Det borde till och med du begripa.
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                Smaksak, vissa är förälskade i flät, andra i nylon och båda håller stenhårt på din "rätt".

Sist jag var ute och trollade använde vi PP modell laxtrolling och hade inga prob med att det krånglade i utlösare eller "avskakade" fiskar. Scottyutlösarna är bäst av de jag testat när det gäller flätlina. Sedan beror det säkert också på vilka spön man använder hur tillvida man föredrar nylon eller flät.
                sigpic

Kommentera

Har provat olika grovlekar men kör för tillfället med 0.17-0.23 PP. Den stora fördelen med tunn flätlina är att du får ner wobblerna ytterligare en bit.

Ser ingen anledning till att köra med nylon... Så länge du har ett schysst aktion på ditt spö samt bra broms på rullen så tappar man ytterst lite gös pga linvalet.
                  www.pikewallis.se

Kommentera

Jag kör med 0,10-0,13 flät, och 0,20-0,25 i nylon.
                    Flätlinan tkr jag är bäst!
                    Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    1 svar
                    286 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg hnkm
                    av hnkm

Arbetar...
                    X