Nästa helg skall jag till Arjeplog och fiska gädda, men problemet är att det är nog is inne i grundvikarna. Nu undrar jag om det är kört eller om man kan fiska pelagiskt just vid islossning ute över stora djup, eller står de nu i kanter intill lekvikarna och inne i vikarna ?? Tacksam för expertishjälp av den som vet mera om deras beteende. Sjöar jag kanske doppar båten i är: Uddjaur,hornavan,fluka,aisjaure.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pelagiska gäddor ?
Collapse
X
-
Jag och en kompis fick pelagiska gäddor tidigt tidigt i vår.
Ett spår som förövrigt du hjälpte mig in på!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inläggDu är ju god vän med DL, han är vad jag förstått grym på pelagiskt jagande gäddor, tror inte han sitter på en båt just nu. Om inte Sydtracks trollingbåt förstås.
/MT
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG? Visa inläggJag tror det funkar. Dom stora pelagiska gäddorna går in snabbt för att leka och ger sig sedan ut fort igen. Exempelvis gick Vätterntrollingen rätt bra innan lek om jag förstått det rätt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggNästa helg skall jag till Arjeplog och fiska gädda, men problemet är att det är nog is inne i grundvikarna. Nu undrar jag om det är kört eller om man kan fiska pelagiskt just vid islossning ute över stora djup, eller står de nu i kanter intill lekvikarna och inne i vikarna ?? Tacksam för expertishjälp av den som vet mera om deras beteende. Sjöar jag kanske doppar båten i är: Uddjaur,hornavan,fluka,aisjaure.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
593 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99