Pelagiska gäddor ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pelagiska gäddor ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pelagiska gäddor ?

Nästa helg skall jag till Arjeplog och fiska gädda, men problemet är att det är nog is inne i grundvikarna. Nu undrar jag om det är kört eller om man kan fiska pelagiskt just vid islossning ute över stora djup, eller står de nu i kanter intill lekvikarna och inne i vikarna ?? Tacksam för expertishjälp av den som vet mera om deras beteende. Sjöar jag kanske doppar båten i är: Uddjaur,hornavan,fluka,aisjaure.

Jag tror det funkar. Dom stora pelagiska gäddorna går in snabbt för att leka och ger sig sedan ut fort igen. Exempelvis gick Vätterntrollingen rätt bra innan lek om jag förstått det rätt.

Kommentera

Du är ju god vän med DL, han är vad jag förstått grym på pelagiskt jagande gäddor, tror inte han sitter på en båt just nu. Om inte Sydtracks trollingbåt förstås.

/MT

Kommentera

Jag och en kompis fick pelagiska gäddor tidigt tidigt i vår.

Ett spår som förövrigt du hjälpte mig in på!
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
          Du är ju god vän med DL, han är vad jag förstått grym på pelagiskt jagande gäddor, tror inte han sitter på en båt just nu. Om inte Sydtracks trollingbåt förstås.

/MT
          God vän ? fått ovärdeliga tips av honom och träffat han irl en gång. Går inte ha vänner 150 mil bort

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
            Jag tror det funkar. Dom stora pelagiska gäddorna går in snabbt för att leka och ger sig sedan ut fort igen. Exempelvis gick Vätterntrollingen rätt bra innan lek om jag förstått det rätt.
            Grymt, då kanske man har en chans att få sig en gurka iaf .

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
              Nästa helg skall jag till Arjeplog och fiska gädda, men problemet är att det är nog is inne i grundvikarna. Nu undrar jag om det är kört eller om man kan fiska pelagiskt just vid islossning ute över stora djup, eller står de nu i kanter intill lekvikarna och inne i vikarna ?? Tacksam för expertishjälp av den som vet mera om deras beteende. Sjöar jag kanske doppar båten i är: Uddjaur,hornavan,fluka,aisjaure.
              Finns definitivt chans på stora pelagiska firrar om vattnen funkar lite som de runt omkring här t.ex. Vättern. Fiskas från islossning till lek på pelagiken...
              sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
              5 svar
              593 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RK99
              av RK99

Arbetar...
              X