Tips på räknevärksrullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på räknevärksrullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på räknevärksrullar

Tar gärna tipps på prisvärda räknevärksrullar. Nån som kanske har en uppsättning som bara ligger å samla damm??

//Abel
    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
    Tar gärna tipps på prisvärda räknevärksrullar. Nån som kanske har en uppsättning som bara ligger å samla damm??

//Abel
    Föreslår lite oväntat

Daiwas SG 47 LC/LCA
    sigpic

Kommentera

Jag(vi) har två Daiwa Sealine som fått slita hund under 8 resor till nordnorge, antar att det är samma som ovanstående tipsar om. Köpte dem på berras för typ 1500 för 5-6 år sedan. De har hållit riktigt ritkigt bra faktiskt, med typ minimalt med underhåll.

Såg att de kostade kring $94 (670 spänn typ) på Cabelas vilket f-n är sjukligt billigt. Om man ids beställa där ifrån...

Antar du ska ha ett gäng att trolla med? Isf kan det ju va värt att beställa kanske?

Om jag hade oändlig budget skulle jag nog undersöka de här shimano tekota TEK600, de är så överdrivet snygga
      När drar vi?

Kommentera

En polare beställde hem En Tica Seaspirit SS348C, från Snäjk sportfiske och vildmark. Jag har inte testat den själv men den verkar riktigt prisvärd, funderar på att köpa den (och rocket'en).

Kommentera

Det beror helt på vad din plånbok tillåter, vad har du tänkt att betala och hur många ska du ha??
          [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Eftersom man är en inbiten vänstervevare så är det bara de här som funkar
            klicka här
            Finns tyvärr bara i landet i väster men dom är bra, har själv ett gäng såna

Kommentera

Använder själv Daiwa AccuDepth Linecounter Reel AD17LC, jag tycker att det är en kanon rulle till mitt insjöfiske.
              Köpte mina från Cabelas ,klarade mej ifrån moms+tull så 540:-/st gjorde ju inte saken sämre.
              Rullarna känns gedigna med en mycket bra broms så dom kan jag rekommendera.

Kommentera

SG 47 är självklar, men Convector duger...

Kommentera

Shimano Outlet i Hamburg

Vill man handla lite dyrare rullar som Skimano Tekota eller andra Shimanorullar hittade jag en sida från Tyskland som kanske kan vara till hjälp för någon.
                  www.hav-shop.de verkar vara någon form av outlet i Hamburg. Har inte beställt något men kollade vad frakten skulle vara på en Twinpower och har för mig att de svarade något i stil med €17. De svarade dessutom mycket snabbt, typ en timme eller så. Fördelen med att beställa i Tyskland är att man slipper tull, moms skatt och annan skit.
                  Ett litet tips bara......

** Sidan är dock ingenhöjdare och funkar dock kass i IE. Jag måste plocka upp den i Mozilla för att den ska funka **
                  http://gosmeister.blogspot.com/

Kommentera

Tack för alla tipps.. Har inte bestämt mig riktigt än.. Budgeten är nååågot ansträngd.. ev få det bli budget, för att med tiden byta upp sig till "riktiga" grejer..

//Abel
                    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    626 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X