Linder 460 Arcip - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 460 Arcip

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, du har nog helt rätt Pasi... Kanske skall man köra en rövare!

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
      Någon som har en bild på en trollingutrustad sådan, alltså med mast, djupriggar etc! Är sugen på att se hur saker och ting har fästs?

Gärna lite råd och tips, även utan bilder...

MVH

/MT

Har med haft funderigar över detta då vi med fiskar med en arkip.. en fundering har vat att ta en ekplanka eller nått annat trycktplanka och klä den med durkplåt.Som man kan fästa masten på,och sedan kunna fästa den i fören över pollarna med nån bygel av nått slag som man lägger under dem och fäster med nån vingmuttereller liknande i "plankan"..
      stag till masten så den blir stabil kan man ju alltid fästa i relingen

Kommentera

Flodis, sidoparavaner är inte seriöst vid laxtrolling... suger vid drillning och allmänt obekvämt!
        Det får stå för dig MT, men vet flera riktigt duktiga killar som kör med sidoparavaner till laxen/rödingen/kanadicker m.fl med stor framgång.

Dock fattar jag din poäng, du vill ha en mast och inget tjabbel om alternativ

Lycka till med båten, den lär bli grym !

Dock tror jag du får klura lite ang. riggarna. För Linders "vanliga" fästen till riggar/spöhållare aka alubocken ser inte ut att funka så långt bak i båten, blir väl snarare framför pulpeten på högersidan?

Ngn trollingbar ser det också lite för tajt ut bakom sittbrädet i bak eftersom man måste kunna tilta upp motorn?

Vad tros om "pontonerna" på resp. sida längst bak på båten?
        sigpic

Kommentera

Jag kör upp till firman (Linder) nästa vecka... återkommer med info om deras råd Daniel B.

/MT

Kommentera

MT appropå annart.... ser att du är en kvalitetsmedveten prylbög men jag blir besviken när jag ser dig på foto med ett loopspö?

Simmskläder, loomisspön det är dresscode för prylbögar inom flugfiskevärlden... det vet du va?
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Loop Green Line Salt är fortfarande bästa gäddpåken, i alla fall den mest klassiska!

Bara puppmetebögarna som kör med Loomis och Sage...

/MT
              Ps, nästa spö, om jag fortsatt seriöst, hade dock blivit ett Loomis!

Kommentera

Loop Green Line Salt är fortfarande bästa gäddpåken, i alla fall den mest klassiska!

Bara puppmetebögarna som kör med Loomis och Sage...

/MT
                Ps, nästa spö, om jag fortsatt seriöst, hade dock blivit ett Loomis!
                Ok jag erkänner... Loop GLS är ett av dem bättre spöna loop gjort, helt klart... 9,3´ #8 är ett kanonspö...

men nej, inte bara puppmetebögarna använder loomis och sage faktum är att det är mycket mer vanligt med asianskitmärken där... nej riktiga laxdängare använde loomis och sage...!
                G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

/MT

Kommentera

Jag kör upp till firman (Linder) nästa vecka... återkommer med info om deras råd Daniel B.

/MT
                    Har du vart på Linder å snokat än? Har inte sett dig :P

Kommentera

Nej, har haft en grymt körig vecka på firmorna... Vet du vem som är rätt att snacka med?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      631 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X