Flugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugor

Hej

Trollar ni nått med flugor efter lax å öring?

Vet att Lasse på Loop band flugor i parti och minut åt guiderna efter att han tiumferat på vättern för ett par år sedan.

Men hur är det med östersjöfisket?

Min "flugfiskekollega" tilllika mörrumsbekanta kung Karl-Heinz som ligger utanför simris och köttar på vinterhalvåret trollar med flugor.

för den tyskkunnige:

G.Loomis - Fear No Fish

Visst finns det dom som trollar med flugor. Vet att många kör med små tuber när laxen jagar småspigg i ytan (vänern, vättern) Men själv föredrar jag hellre att gå ner en storlek i wobblers.. eller löja!

Kommentera

Jojon löjor är nog giftigast men flugor mot wobblers i Vättern är svårt definitivt, flugor var det enda som producerade senast, vid fråga om småwobblers/flugor så säger jag flugor direkt, har nästan aldrig blivit besviken på dem pålitliga producenter men det måste finnas fisk....
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man
        Hej

Trollar ni nått med flugor efter lax å öring?

Vet att Lasse på Loop band flugor i parti och minut åt guiderna efter att han tiumferat på vättern för ett par år sedan.

Men hur är det med östersjöfisket?

Min "flugfiskekollega" tilllika mörrumsbekanta kung Karl-Heinz som ligger utanför simris och köttar på vinterhalvåret trollar med flugor.

för den tyskkunnige:

http://www.angel-bilder.de/details.asp?sid=&itemid=963
        Loomis har faktiskt provat super duper tuber på vårfisket men inte funnit dem bättre än Ismo magnum man måste tänka på vad fisken i första hand jagar i Vättern är det ofta smått så är inte fallet i Östersjön på våren (eller hela året) där är bytesfiskarna betydligt större åtminstone är fisken van vid detta, kör du Ismo magnum på rätt ställe kan du vara övertygad om att det hugger förr eller senare dessa är kanonbra enligt min åsikt, en klar favorit obs mina erfarenheter andra kan ha andra åsikter.

Efter lockblänke på djupet då???? skriv gärna förklaring just den tekniken är mycket vanlig i USA dodger/flasher med deras typ av flugor bakom.
        Senast ändrad av TAMTAM; 2007-01-02, 22:20.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
        5 svar
        634 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RK99
        av RK99

Arbetar...
        X