Djuprigg - Cannon eller Scotty?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Djuprigg - Cannon eller Scotty??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Djuprigg - Cannon eller Scotty??

Skall köpa min första djuprigg till min styrpulpetare. Har tänkt mig en i mellanstorlek för att klara lod på upp till ~5kg.

Efter lite "research" står nu valet mellan en Cannon Easi-Troll/Sport-Troll och Scotty Depth Master/Depth King.

Synpunkter om vilket märke som är bäst, Cannon eller Scotty? Vilken håller bäst kvalitet och vilken är smidigast att hantera m.m.?

Tacksam för input!
    Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

scotty.

Ursprungligen postat av walleyebuster
    Skall köpa min första djuprigg till min styrpulpetare. Har tänkt mig en i mellanstorlek för att klara lod på upp till ~5kg.

Efter lite "research" står nu valet mellan en Cannon Easi-Troll/Sport-Troll och Scotty Depth Master/Depth King.

Synpunkter om vilket märke som är bäst, Cannon eller Scotty? Vilken håller bäst kvalitet och vilken är smidigast att hantera m.m.?

Tacksam för input!
    har 2 scotty el riggar själv o dom är super.robusta o bra genomtänkta.
    inte mycket som går sönder där.
    har ingen erfarenhet av canonerna.men vet att endel prylar är jorda av kolfiber o de brukar gå sönder efter en o annan inte för stor smäll .
    scotty har mycket rost fritt = tåliga grejjer

Kommentera

Skulle själv välja Scotty Depth King. Har fiskat mycket med både cannon och scotty riggar tycker att scotty riggarna är bättre på det viset att dom går att veva både ned och upp och bromsen slår aldrig pall stopp om lodet skulle fastna i botten.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Mina första riggar blev cannon uni-troll, fungerade helt okej, byte sedan upp
        mig till scotty longarm och jag är hel nöjd. Nackdelen med cannon är du måste bromsa med handen när du frikopplar spolen, på scotty vevar du ner lodet till önskat djup. Tycker att scotty känns rejälare än cannon, men smaken är som.........
        Dream Team

Kommentera

kör själv med cannon easi-troll. Bra budgetriggar som kostar ca 1000-1500kr st begagnad. Tycker dom funkar bra och är nöjd. Har också fiskat en del med uni-troll, tycker dom är lite för klumpiga, kör man så stora riggar kan man lika gärna köpa el

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
          5 svar
          589 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RK99
          av RK99

Arbetar...
          X