Jag gissar att du redan läst om hur jag tar mina regnbågar med ro.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Regnbågstrolling, hjälp tack
Collapse
X
-
Tack för tipsen!
Kanske borde förklara situationen lite mer. Jag kommer inte att vara på semester, utan åker på ett tjänsteärende till Christchurch på sydön, där vi har kontor. Jag landar på onsdag kväll och åker hem torsdagen veckan efter. Det innebär att jag får en helg där. Den helgen åker jag ner till Otematata med några Nya Zeelänska arbetskamrater.
Sist jag var där (feb i år) hade jag det grymaste flugfisket jag någonsin varit med om. Fiskade med torrfluga efter öring längs med kanterna på sjön. Öringen var mellan 1-2 kg, och kryssade längs med stränderna, i sökande efter mat. Det var en adrenalinfylld smygjakt, på ohyggligt skygg fisk. Jag har sällan uppleft ett sånt fantastiskt fiske i mitt 30 åriga liv...
Det vill jag naturligtvis gärna upprepa den här helgen också. Men, som sagt, det blåser ofta i NZ. Så om det blåser kommer vi nog trolla lite. Jag kan ingenting om trolling.
Djupriggar, eller guider är det inte tal om. Bygga om Waynes båt, eller vara så oartig att jag sticker ut med en guide istället för att vara med mina vänner, fungerar inte heller.
Sammanfattningsvis:
- Små vobbler, gärna färg glada.
- Sänk ner med päronsänke (stor och mycket djup sjö).
Känner fortfarande att jag har lite frågor. Glöm inte att jag i princip inte kan någonting om trolling....
Hur fort ska vi åka? Sick sack? Följa kanterna? Ut på de djupa delarna? Hur påverkar vindriktning? Förslag på olika taktiker? Osv...
Kommentera
-
Har också trollat efter båge i NZ. Och som ngn tidigare var inne på var det mest djuprigg på stora djup (det finns både stora, djupa och ödsliga sjöar i NZ Tamtam ).
Vid ett tillfälle var jag ute med en guide som trollade med flugor, det funkade bra. Både ytligt och djupt. Annars var betet ofta tasmanian devil, verkade mycket poppis där.
/Martin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Martin_GHar också trollat efter båge i NZ. Och som ngn tidigare var inne på var det mest djuprigg på stora djup (det finns både stora, djupa och ödsliga sjöar i NZ Tamtam ).
Vid ett tillfälle var jag ute med en guide som trollade med flugor, det funkade bra. Både ytligt och djupt. Annars var betet ofta tasmanian devil, verkade mycket poppis där.
/MartinI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
634 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99