Vill minnas att uppgiften från FJ talade om att enbart de danska yrkesfiskarna(lätt att kolla upp) sålde på ett år 16.000 st stora laxar från östersjön för 0.60 kr /kilot. 60 öre, minkfoder. Förbjud yrkesfiske runt de svenska kusterna, annat än viss lokal verksamhet. Mycket stora begränsningar av nätfisket. Dags att regeringen, fiskeriverket, kustbevakningen och marinen gör sitt jobb. EU får tycka vad de vill. Lätt av regeringar att bara skylla på internationellt samarbete (iofs helt riktigt, men inte enbart
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Återutsättning
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Everflowskall inte fisket med drivgarn förbjudas i östersjön??, tycker mig ha läst om det.
Jag tror i ärlighetens namn inte att sportfiskarna utgör något hot emot laxbeståndet överhuvudtaget... ännu mindre om yrkesfisket efter laxen försvinner. Så länge inte man tar ut mer fisk än det produceras ny så är det ingen fara.. och sådana summor fisk kommer nog aldrig sportfiskarna att komma upp i...
Och vissa trollingfiskare har mage att klaga över yrkesfiskarna, när dem sjävla better sig så här!
Visst, trollingtävlingar är en sak. Men det andra, USCH!G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Fiskar inte själv i Simris, men unnar dom som nöter där i ur och skur och lägger ner all tid och pengar på båtar och utrustning att få plocka upp sina 6 laxar om dagen.
Om du vill rädda dina mörrumlaxar skulle du kanske hellre ta och rikta din missunnsamhet mot alla förbannade öststatare som åker omkring med sina trålare och sopar rent i hela östersjön. För att inte tala om alla utsläpp och miljögifter som dessa länder står för.
Trolling är en sportfiskeform. En effektiv sådan, och det är ofta just det som retar flugfiskare som dej loomis. Den svenska avundsjukan har slagit till igen..
å va trött jag blir, kliva in på ett trollingforum och angripa trollingfiskare, var väntar du dej för respons? fattar inte att du orkar, eller att jag orkar svara själv för den delen.Senast ändrad av Nikita; 2006-10-10, 11:59.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av The Loomis ManHALLÅ? Läste du inte att min bekante dragit själv upp över 100st laxar udner ett vårfiske. merparten över 7kg!? Är inte det rovfiske så säg!
Och vissa trollingfiskare har mage att klaga över yrkesfiskarna, när dem sjävla better sig så här!
Visst, trollingtävlingar är en sak. Men det andra, USCH!
Vad jag dock tycker försvinner i C&R diskussionen är distans till hela förfarandet. C&R är på inget vis något som kan kallas ridderligt eller ädelt. Byt ut kombinationen C&R-Fisk mot exempelvis C&R-Katt och det blir garanterat ett jädrans liv. Snarare uppfattar jag C&R sprungen ur ett egocentriskt synsätt. Dvs, om ingen fisk sätts tillbaka finns risken att fisken, och därmed min möjlighet att bedriva min hobby, försvinner.
/NilsNisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av The Loomis Manc&r funkar om det utförs på rätt sätt.
hur svårt kan det va med en avkrokningsmatta istället för den hårda båtdurken och ett vänligt knutlöst håvgarn?
det skulle vara intressant att räkna lite på vad en 10kgs i mörrum är värd gentimot en fångad i havet är. skall se vad jag kan få fram.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Everflowskall inte fisket med drivgarn förbjudas i östersjön??, tycker mig ha läst om det.
Jag tror i ärlighetens namn inte att sportfiskarna utgör något hot emot laxbeståndet överhuvudtaget... ännu mindre om yrkesfisket efter laxen försvinner. Så länge inte man tar ut mer fisk än det produceras ny så är det ingen fara.. och sådana summor fisk kommer nog aldrig sportfiskarna att komma upp i...
/NilsNisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananVad skall man med en matta till. Har man fått 10st 10kgs är det väl bara att lossa krokarna direkt i vattnet och ev. låta fisken återhämta sig lite innan den får glida vidare?G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Hallå? Läst men inte förstått? Är knappast en motståndare till trolling, skulle själv ha en fin båt med utrustning om pengar fanns. Tycker att det ser skitkul ut.
Men det jag är emot är rovfisket, för det är inget annat att en person eller båt skall gå ut och plocka 6lax, bonka allihop.
Att få komma in i hamn och visa upp sina 6 laxar är tydligen det många trollingfiskare vill, för inte kan det vell vara mat? minkfoder och 60öre kilot. jajemen.
Ursprungligen postat av jojon80Men stick och brinn. Fiskar inte själv i Simris, men unnar dom som nöter där i ur och skur och lägger ner all tid och pengar på båtar och utrustning att få plocka upp sina 6 laxar om dagen.
Om du vill rädda dina mörrumlaxar skulle du kanske hellre ta och rikta din missunnsamhet mot alla förbannade öststatare som åker omkring med sina trålare och sopar rent i hela östersjön. För att inte tala om alla utsläpp och miljögifter som dessa länder står för.
Trolling är en sportfiskeform. En effektiv sådan, och det är ofta just det som retar flugfiskare som dej loomis. Den svenska avundsjukan har slagit till igen..
å va trött jag blir, kliva in på ett trollingforum och angripa trollingfiskare, var väntar du dej för respons? fattar inte att du orkar, eller att jag orkar svara själv för den delen.G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Ursprungligen postat av The Loomis Mandet är givetvis bättre. men jag tänkte på att det är lättare att håva fisken, få upp den på mattan, och där kroka av för att sedan återutsätta..sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
1 svar
289 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av hnkm