Lax i stockholms skärgård - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lax i stockholms skärgård

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lax i stockholms skärgård

Har precis köpt mig min första båt som skall ligga i skärgården och drömmer nu om att ta mig ut och dra en härligt lax

Dock har jag ingen som helst aning om vart jag skall söka upp dem. (jag vet att tiden inte är rätt men vill skaffa båtplats på lämpligt ställe så jag slipper åka tog långt på sjön innan jag kommer fram till lämpligt ställe att fiska från)

Jag har erfarenhet från trolling i Vättern så själv utrusning och tekniken tror jag att jag behärskar

så till frågan, vart (begär inte att ni skall ge mig GPS koordinater till era favorit ställen) skall jag börja söka efter laxen, i vilket område och hur långt ut måste man? (som jag skrev innan, jag vill lägga båten på bästa möjliga ställe, för att snabbt komma ut och få i grejorna i vattnet)

Många tack.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Läs på http://www.stockholmtrolling.se/ , snacka med killarna på Regal - http://www.regalmarin.se/ .

Kommentera

tack för de länkarna hittade dock inget på http://www.stockholmtrolling.se/ då det verkar som man måste vara medlem för att komma åt gosakerna regal är ju ett alternativ att svänga förbi.

kanske finns det någon som kan ge hint om lämpligt ställe o slänga i båten.. har fått tillträde till en plats på gålö men vet inte hur lämpligt det är i fråga om laxen....
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

Snacka med Jimmy på Regal, det han inte vet om laxtrolling utanför Stockholm är inte värt att veta.

Kommentera

Områden av intresse, läs noga statistiken finns mängder vissa områden är fångstsäkrare definitivt lycka till du behöver det men när den sitter det är obetalbart vikten brukar börja från tio och uppåt!!!
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
            http://www.regalmarin.se/rapport_sth..._var_2004.html

Områden av intresse, läs noga statistiken finns mängder vissa områden är fångstsäkrare definitivt lycka till du behöver det men när den sitter det är obetalbart vikten brukar börja från tio och uppåt!!!

ahh tack, hmm lite långt från gålö :/ med man kan ju dra båten på land till nynäs när det är dax för laxen

Kommentera

Fast du har bra öringfiske runt mysingen/ornö/dalrö.....trots avståndet till laxen....

Var har du båten. ligger själv vid morarna..
              .................................................. ......................
              :popcorn

Kommentera

Ursprungligen postat av newbee
                ahh tack, hmm lite långt från gålö :/ med man kan ju dra båten på land till nynäs när det är dax för laxen
                Finns mycket användbara områden klart nåbara från Gålö, studera statistiken har kört många gånger från Finkarudd ditut, dock föredrar Nynäs själv

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanPiers
                  Fast du har bra öringfiske runt mysingen/ornö/dalrö.....trots avståndet till laxen....

Var har du båten. ligger själv vid morarna..
                  Skälåkersbåtklubb, norra spetsen av gålö.

får ta sikte på öringen, har aldrig försökt på HÖ
                  Ursprungligen postat av TAMTAM
                  Finns mycket användbara områden klart nåbara från Gålö, studera statistiken har kört många gånger från Finkarudd ditut, dock föredrar Nynäs själv
                  Låter fint det, ska bli spännande!

tack för all hjälp

Kommentera

Prova uppgrundnings områdena söder om Storskär försök få spridning på 7-8 m djup i solsken resten är bara en fråga om tid tyvärr kan den bli lång good luck inte mitt absoluta favvo område men du har chansen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    609 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X