dum fråga - slirbroms knarret - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dum fråga - slirbroms knarret

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

allright.. kan inte uttala mig om 300 modellen, har själv 2 st 400 modeller. de finns det knarr på.

Gäddungen sade att Cardiff inte är en trollingrulle utan en jerkrulle. Det är nog snarare så att den är både och beroende på vilken modell du har. 400 modellen är utrustad med knarr och rymmer en aning mer lina, den passar därför kanske bäst till trolling... dock funkar även den stora riktigt bra till jerk. Jag fiskade själv med en calcutta 400 till jerk när jag började innan jag bytte till den lite mindre DC rullen som är i 200 storlek.

så det är nog egentligen förståligt att 300 modellen inte har knarr eftersom den egentligen är för liten till trolling.. således fyller knarren ingen som helst funktion på rullen.

så.. hoppas allt blev klargjort för dig nu.

skitfiske!

Kommentera

då är jag med på noterna, tack för hjälpen!

Kommentera

så lite så

Kommentera

Du får kanske skaffa ett nappalarm som metarna har.
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
            allright.. kan inte uttala mig om 300 modellen, har själv 2 st 400 modeller. de finns det knarr på.

Gäddungen sade att Cardiff inte är en trollingrulle utan en jerkrulle. Det är nog snarare så att den är både och beroende på vilken modell du har. 400 modellen är utrustad med knarr och rymmer en aning mer lina, den passar därför kanske bäst till trolling... dock funkar även den stora riktigt bra till jerk. Jag fiskade själv med en calcutta 400 till jerk när jag började innan jag bytte till den lite mindre DC rullen som är i 200 storlek.

så det är nog egentligen förståligt att 300 modellen inte har knarr eftersom den egentligen är för liten till trolling.. således fyller knarren ingen som helst funktion på rullen.

så.. hoppas allt blev klargjort för dig nu.

skitfiske!

jag fattar klart slut
            Keep talking about me, You are just making me famous..
            MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Nä, knarren eller spöt ska helst inte vara den faktor som visar om det hugger eller ej. Man kollar såklart på linutlösarna hela tiden. Då vinner man några extra sekunder, ser missade hugg etc.

Kommentera

Danne: Är det därför du allt som allt oftast återfinns i en fosterställningsliknande position längst fram i kabyssen, för att vinna de där extra sekunderna?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                1 svar
                290 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg hnkm
                av hnkm

Arbetar...
                X