Vad hittar man gösen i denna värmen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad hittar man gösen i denna värmen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad hittar man gösen i denna värmen?

Hej undrar var man ska leta efter gösen i denna värme? Fiskar i sjön bolmen om nån har tips. var ute och kammade noll i veckan. körde ganska grunt ska man ner på djupet som attan eller?

Ursprungligen postat av Santa
    Hej undrar var man ska leta efter gösen i denna värme? Fiskar i sjön bolmen om nån har tips. var ute och kammade noll i veckan. körde ganska grunt ska man ner på djupet som attan eller?
    dom gånger jag varit ute har jag kört efter gös, på vobbler som går ca 2-4 meter! gösen går uppe i ytan! ha koll efter små fisk som hoppar eller en ryggfena! detta är bäst när det är vindstilla! när det sen ljusnar så kör jag lite djupare 5 meter! nilsmaster färg 70 och rapala magnum färg CG funkar där jag jagar dom! men som vanligt är det olika från dag till dag och sjö det kan bero på väder olika vindriktningar! testa dig fram!

Kommentera

brinkarna

var ute i veckan på bolmen, runt brinkarna fanns det massor av mås och som jag misstänkte visade detta tecken att även även småfisk samlats i massor där.
      så håll dig mellan råön och helgaholmen vid 22-24 tiden så ska du får känna "tight lines"

Kommentera

Ursprungligen postat av Stefannilsson73
        var ute i veckan på bolmen, runt brinkarna fanns det massor av mås och som jag misstänkte visade detta tecken att även även småfisk samlats i massor där.
        så håll dig mellan råön och helgaholmen vid 22-24 tiden så ska du får känna "tight lines"
        Och vilket djup körde du på?
        Några speciella vobblers?
        Drog några runt 1,5kg med en kompis men det var allt.
        /Op
        Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

På dagarna kan det löna sig att jigga eller mete på och bredvid grynnorna på djup mellan 8-5m. På kvällarna funkar mete bra om du vet hotspots, annars är trolling bra då du söker av stora ytor. På kvällen går gösen från ytan ner till 4m !

Gurra
          bf

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
          5 svar
          634 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RK99
          av RK99

Arbetar...
          X