Gädda med djuprigg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda med djuprigg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda med djuprigg

Jag undrar om det finns någon här som fiskar gädda med djuprigg? Jag har en djuprigg men har endat använt den när jag fiskat öring. Man borde ju kunna locka upp någon gädda som går djupt också tycker jag.

Någon med erfarenhet?

Djup riggen funkar fint till att fiska gädda antinge med stora trollingskedar tym NK M80 eller wobbler. Jag brukar ha ett släp på ca 15m bakom djupriggen.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Låter spännande. Jag måste prova det i sommar men nu är det väl kanske tidigt att söka lite djupare?

Kommentera

Prova i Vänern vimlar av krokodiler där och de hugger gärna på riggen pelagiskt, första försöket där för ett antal år sen gav omedelbart ett hugg av grov fisk trodde jag kommit till himmelriket ända tills fisken dök upp bakom akterspegeln, 10kilos gädda! C&R direkt
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Lite långt dit då jag bor i Sundsvall. Men liknade sak hände mig när jag bodde i Östersund. I stosjön ser man väldigt sällan till en gädda så en vår dag när vi va ute och trollade så fick vi ett jäkla hugg och vi trodde att nu har vi en riktigt stor öring på. Men när dansen började dra sig mot slutet så dök fröken gädda upp och dom 2 glada killarna i båten vart lite lågmälda och dämpade för en stund

Men gädda är kul att fiska men i Östersund så försökte man inte ens då det mer eller mindre bara va öring och kanada-röding man fick på trolling

Kommentera

Livar upp en gammal tråd istället för att starta en ny.

Djuprigg är nyss inköpt och ska placeras på båten för att på ett kontrollerat sätt få ner betet till det djup man vill ha. Lite tankar om om linutsläpp, betet mm börjar så smått tränga sig på och vilka beten är dom bästa att använda sig av när man ska trolla gädda.

Har du tex ett linutsläpp på 5 meter bakom stackern och wobblern i vanliga fall går på tre meters djup är man ju inte helt säker på var man befinner sig, kanske lämpligt att köra gummibeten typ real eel eller?

Skjut på med tips nu

Kommentera

En moderator kanske skulle flytta denna tråden till trolling istället?

Kommentera

Fick flera gäddor med djuprigg under en trollingtävling i Betarsjön i Junsele. Körde en flytande Rapala 13cm ca 10 m djupt.
                Det var på hösten.

Kommentera

Ver det riktat fiske mot gädda den tävlingen Mats?

Kom gärna med lite mer tips och tankar om hur ni kör med era djupriggar.

Kommentera

Har en mindre djuprigg med ett lod på 3 kg, körde det på ungefär 4 meter, 15 meter bakom lodet körde jag en slow sink 30 cm line thru trout i Önskasjön under önskagäddan. 10.1 kg och 118 cm. Gissningsvis låg betet på runt 6 meters djup.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    648 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X